- FAQ
Domeny
Certyfikaty SSL
Płatności
Konta email
Konta FTP
Bazy danych
Kopie zapasowe
CMS
Strony internetowe
Dlaczego blokujemy strony użytkowników?
Czasem zdarza się, że blokujemy strony, konta mailowe lub konta hostingowe naszych użytkowników. Jest ku temu wiele powodów, lecz najpopularniejszymi z nich są:
- — nieużywana strona (blokada automatyczna)
- — przeciążanie serwera
- — witryny niebezpieczne (np. zawirusowane)
- — strony wyłudzające dane (phishing)
- — strona lub konto mailowe wysyłające SPAM
W takich przypadkach, dla dobra innych użytkowników hostingu, taka strona lub konto hostingowe zostają zablokowane. Blokada strony zazwyczaj nie jest ostateczna i nie oznacza dużych kłopotów – wystarczy skontaktować się z nami w dowolny sposób i zapytać o możliwość odblokowania.
Szczegółowe wskazówki dotyczące odblokowania strony zawarte są w artykule: „Jak mogę odblokować swoją stronę?”.
Czy blokada stron jest konieczna?
Strony blokujemy tylko w przypadku, w którym jest to konieczne. W sytuacji, gdy przewinienie jest niewielkie lub jest dany czas na jego rozwiązanie, zawsze wysyłamy informację na e-mail podany w profilu użytkownika, wyjaśniając sprawę i prosząc o rozwiązanie jej w konkretnym terminie. Zazwyczaj czas ten wystarcza do usunięcia usterki lub znalezienia kompromisu. W takich też przypadkach często dajemy użytkownikowi szansę poprawy, jeśli wykazuje on taką chęć. Nie mamy jednak takiego obowiązku. W przypadku braku kontaktu do wyznaczonego terminu, strona zostaje zablokowana do czasu wyjaśnienia sprawy.
Czasem zdarza się jednak, że naruszenie jest poważne i wymaga natychmiastowej blokady strony. Dotyczy to głównie przestępstw (strona phishingowa, pomówienia i groźby, naruszenie praw autorskich, żądania policji lub innych organów upoważnionych) i skutkuje przeważnie trwałą blokadą strony. Wówczas do adekwatnej reakcji i udostępnienia logów obliguje nas prawo. Do takich spraw podchodzimy bardzo poważnie i zazwyczaj jest już wtedy za późno na kontakt z administratorem, gdyż sprawa zdążyła ujrzeć światło dzienne i jej finał nie zależy już od nas. Za łamanie prawa blokujemy zarówno konta darmowe, jak i płatne, ponieważ mamy taki obowiązek. Blokada przez złamanie prawa nie jest podstawą do żądania zwrotu pieniędzy, ponieważ jednostronnie złamane zostają zapisy umowy zawartej między nami, a klientem i następuje to z jego winy.
Podobnie sprawa ma się ze stronami phishingowymi, zaspamowanymi (albo rozsyłającymi spam) lub zawirusowanymi. Często w tej sytuacji otrzymujemy tak zwane bilety zgłoszeniowe, w których nasza serwerownia lub osoby uprawnione żądają od nas reakcji na dane naruszenie w określonym czasie. Niezastosowanie się do biletu powoduje odcięcie serwera, na którym znajduje się łamiąca prawo strona, od Sieci. W efekcie, razem z tą stroną, wyłączane są dziesiątki innych stron, należących do niewinnych przecież niczemu użytkowników. Blokada często jest więc jedyną słuszną drogą postępowania.
Jaka jest nasza (hostingu) odpowiedzialność, a jaka odpowiedzialność użytkowników?
Artykuł 14 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 (z późniejszymi zmianami) zwalnia nas z odpowiedzialności za treści przechowywane u nas jako u hostingodawcy. Odpowiedzialność za treści na stronach ponoszą więc użytkownicy.
Artykuł ten definiuje jednak warunek, że odpowiedzialność ta nie dotyczy nas tylko wtedy, jeśli na wiarygodne zawiadomienie o naruszeniu prawa zareagujemy adekwatnie (np. blokadą strony i udostępnieniem logów dla policji lub żądaniem usunięcia treści naruszających prawo autorskie). Dlatego też jesteśmy zobowiązani działać zdecydowanie względem wszelkich takich naruszeń, gdyż brak reakcji mógłby zaważyć na dobru naszym i naszych użytkowników.
Jak mogę sprawdzić, czy moja strona została zablokowana i dlaczego?
Poza nielicznymi wyjątkami, zawsze informujemy użytkownika o blokadzie jego strony lub konta hostingowego. W panelu użytkownika, po zalogowaniu, wyświetla się zawsze odpowiedni komunikat wraz z powodem blokady. Na takim koncie hostingowym lub domenie nie da się wykonywać żadnych operacji (edytować, usuwać, dodawać kont mailowych i baz danych itd.). Wysyłamy również maila informującego o fakcie blokady z prośbą o kontakt. Mail ten jest generowany automatycznie.
W sytuacji, w której blokady można uniknąć lub sprawa wymaga wyjaśnienia, kontaktujemy się z użytkownikiem z naszego adresu: {supportMail}.
Używamy do kontaktu tylko i wyłącznie tego adresu – nie podawaj nikomu innemu swoich prywatnych danych lub danych dostępowych do strony, nigdy nie prosimy o ich podanie (wyłączając indywidualną potrzebę klienta, po wcześniejszym uzgodnieniu).
Przykładowe komunikaty o blokadzie w panelu użytkownika:

Przykładowy e-mail informujący o blokadzie:
