Informatyzacja kraju

Wszystko co nie mieści się w żadnej innej kategorii forum. Rozmowy na każdy temat.
Awatar użytkownika
Jano
Posty: 522
Rejestracja: 29 sty 2006, 18:58:41
Strona na CBA.pl: jano.cba.pl
Lokalizacja: Kamień Pomorski/Armadale
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Opera Windows 1024x768
Kontakt:

Informatyzacja kraju

Post autor: Jano »

Obrazek

Informatyzacja kraju przebiega pomyslnie:P
Fajną mam bazę danych? Reszta sie w kadrze nie zmiescila:P
Ktos jeszcze ma takie jazdy w pracy, czy tylko ja tak mam?
Nie mam sie komu wyrzalic, stad ten topic:P
Pozdrawiam i opowiedzcie jak tam wasze przygody z papierologia.
Obrazek
slaveman
Przyjaciel CBA
Posty: 1598
Rejestracja: 25 lut 2006, 01:55:35
Lokalizacja: P-ń
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1024x768
Kontakt:

Post autor: slaveman »

Ja nie miałem stycznośc z taką ilościa papierków i współczuje tobie wprowadzac to wszystko do kompa
lukasm
Posty: 32
Rejestracja: 15 cze 2006, 21:01:47
Lokalizacja: ¯ary
Płeć: Niewybrana
User Agent: Firefox Windows 1152x864

Post autor: lukasm »

Ile to drzewek... :wink:
Awatar użytkownika
zero
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2006, 21:08:04
Płeć: Niewybrana
User Agent: Firefox Windows 1024x768

Post autor: zero »

lukasm pisze:Ile to drzewek... :wink:
a ile celulozy... :roll:
Awatar użytkownika
Ghoran
Przyjaciel CBA
Posty: 827
Rejestracja: 11 sie 2005, 16:07:58
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1024x768

Post autor: Ghoran »

Jano Ty masz to wszystko wprowadzić do kompa ???
Czy po prostu Twoja praca polega na tym, że musisz mieć "pod ręką" tony papieru ?
U mnie jest nieco lepiej, ale i tak każda sprawa jaką się zajmuje to sporo papierków. A najlepsze jest to, że procedury w mojej firmie każą drukować masę rzeczy, które mam w systemie. Tylko po to, żeby były w archiwum...jakby nie można było zerknąć w system jeśli zajdzie potrzeba zajęcia się tą samą sprawą po jakimś czasie.
Tak czy tak...współczuję :)
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
Awatar użytkownika
zero
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2006, 21:08:04
Płeć: Niewybrana
User Agent: Firefox Windows 1024x768

Post autor: zero »

Ghoran pisze:Tylko po to, żeby były w archiwum
a nie lepiej zrobic tego na nowoczesniejszym nosniku niz papier?
Obrazek
Awatar użytkownika
Ghoran
Przyjaciel CBA
Posty: 827
Rejestracja: 11 sie 2005, 16:07:58
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1024x768

Post autor: Ghoran »

zero Ty mi tego nie mów, Ty powiedz to moim przełożonym :)
Co prawda powoli archiwum staje się cyfrowe, ale i tak uważam to za bzdurę.
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
Awatar użytkownika
zero
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2006, 21:08:04
Płeć: Niewybrana
User Agent: Firefox Windows 1024x768

Post autor: zero »

Ghoran pisze:zero Ty mi tego nie mów, Ty powiedz to moim przełożonym :)
Co prawda powoli archiwum staje się cyfrowe, ale i tak uważam to za bzdurę.
powiedz tylko którzy to, a sie do nich wybiore :twisted:

ale tyle papieru sie marnuje, a taka zwykla cd pare groszy kosztuje (choc te lepsze to wiekszy wydatek)... i latwiej cos znalezc, bo tylko zmieniasz cd, wyszukujesz, nie ma? nastepna cd ;)
Awatar użytkownika
Jano
Posty: 522
Rejestracja: 29 sty 2006, 18:58:41
Strona na CBA.pl: jano.cba.pl
Lokalizacja: Kamień Pomorski/Armadale
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Opera Windows 1024x768
Kontakt:

Post autor: Jano »

Na szczescie starych nie musze wprowadzac do kompa, ale obecnie opinie (a to sami dyslektycy i powtarzajacy gimnazja głąby) i papiery wklepujemy tylko na bierzaco. I na szczescie nie wszystko:P
Tez sie ciesze ze nie musze tego wklepywac. Gorzej jak sie czegos szuka :P

Zero Zwykle CD kosztuje grosze i owszem. Ale nie znasz mocy papieru w biurokracji. Jak dana teczka nie ma odpowiedniej grubosci to nie ma szans ze ktokolwiek sie nia zainteresuje. I nie da sie przetlumaczyc ze da sie cale archiwom na j cd/dvd zmiescic. Nikt nie uwierzy, poza tym nie ma komu wklepywac tego:P

I tak sie ciesze ze nie pracuje w zusie. Oni to dopiero maja prze....e. Nie dosc ze sie nie sa w stanie wprowadzic starych danych. to jeszcze sie na bierzaco nie wyrabiaja.
Ale tak to jest jak sie z Prokomem interesy robi:P
Obrazek
Awatar użytkownika
swpok
Posty: 510
Rejestracja: 25 wrz 2005, 13:50:56
Lokalizacja: Syreni gród.
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Linux 1024x768
Kontakt:

Post autor: swpok »

zero pisze:a taka zwykla cd pare groszy kosztuje (choc te lepsze to wiekszy wydatek)... i latwiej cos znalezc, bo tylko zmieniasz cd, wyszukujesz, nie ma? nastepna cd
ee .. tam CD ?? I znowu by się zrobił bajzel od tysięcy płytek w szafce [;.
W przyszłości(w Polsce, bo na zachód od Odry dawno na to wpadli) to będzie wyglądało tak :
Obrazek
Dzień bez uszczypliwości powinno siê uwa¿aæ dniem straconym.
Awatar użytkownika
Ghoran
Przyjaciel CBA
Posty: 827
Rejestracja: 11 sie 2005, 16:07:58
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1024x768

Post autor: Ghoran »

W jednej z poprzednich firm, w której pracowałem tak wygląda archiwum. Wszelkie umowy i papierki są skanowane i wrzucane na serwer. Jeśli potrzebuję obejrzeć umowę/aneks itp. po prostu w systemie wyszukuję dane klienta i widzę zeskanowany dokument.
Jest to spory wydatek w początkowej fazie projektu (skanery, serwery), ale w dłuższej perspektywie i tak wychodzi to taniej niż utrzymywanie archiwum (powierzchnia biurowa nie jest tania) i pracowników, którzy muszą skakać po półkach w poszukiwaniu papierka.
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
Awatar użytkownika
zero
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2006, 21:08:04
Płeć: Niewybrana
User Agent: Firefox Windows 1024x768

Post autor: zero »

swpok pisze:
zero pisze:a taka zwykla cd pare groszy kosztuje (choc te lepsze to wiekszy wydatek)... i latwiej cos znalezc, bo tylko zmieniasz cd, wyszukujesz, nie ma? nastepna cd
ee .. tam CD ?? I znowu by się zrobił bajzel od tysięcy płytek w szafce [;.
W przyszłości(w Polsce, bo na zachód od Odry dawno na to wpadli) to będzie wyglądało tak :
Obrazek
w przyszlosci :p a teraz? tony papieru...
Awatar użytkownika
Mati
Posty: 1018
Rejestracja: 20 sie 2005, 14:47:10
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Opera Windows 1024x768

Post autor: Mati »

Ech, przejmujecie się. Nie chodzi tu tylko o koszty serwerów i wprowadzania danych bo przecież papier nie jest za darmo. Jeżeli nie zmieni się kierownictwo to niczego nie da się zrobić. Komputery są stosunkowo młodym wynalazkiem, a ich szybki rozwój doprowadził do tego, że "starsze" pokolenia nie mają do niego po prostu zaufania i wolą tradycyny papier.
No i co? Konwersja bazy wyjadła mi polskie znaki z podpisu. Kto¿ bÂdzie musiaà za to odpowied¿Ã...
Awatar użytkownika
Ghoran
Przyjaciel CBA
Posty: 827
Rejestracja: 11 sie 2005, 16:07:58
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1024x768

Post autor: Ghoran »

Mati pisze:Ech, przejmujecie się.
Jakbyś musiał codziennie grzebać w takim papierowym archiwum też byś się przejmował.
Mati pisze:Nie chodzi tu tylko o koszty serwerów i wprowadzania danych bo przecież papier nie jest za darmo.
Ryza papieru kosztuje ok. 10 pln + miejsce na zmagazynowanie + koszt pracy pracowników.

Serwer kosztuje dużo więcej, ale i pozostałe koszty są mniejsze. Tylko, ze nie każdy ma kasę żeby wywalić od razu na serwer.
Mati pisze:Komputery są stosunkowo młodym wynalazkiem, a ich szybki rozwój doprowadził do tego, że "starsze" pokolenia nie mają do niego po prostu zaufania i wolą tradycyny papier.
Czasami papier jest lepszy. Nie doszukiwałbym się problemów w pokoleniu. Ci starsi wbrew pozorom szybko się potrafią dostosować (oczywiście nie wszyscy).
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
Awatar użytkownika
swpok
Posty: 510
Rejestracja: 25 wrz 2005, 13:50:56
Lokalizacja: Syreni gród.
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Linux 1024x768
Kontakt:

Post autor: swpok »

Ghoran pisze:Ci starsi wbrew pozorom szybko się potrafią dostosować (oczywiście nie wszyscy).
hehe, tak się dostosowują, że co drugi telefon do działu technicznego jest z pytaniem "Dlaczego ktoś mi wyjął dysk twardy", "Nie działa mi dysk twardy" (motyw z wsadzoną dyskietką podczas boot'owania), albo "Dlaczego nie mogę skopiować danych na tą dyskietke" jeszcze było by to "pół biedy", gdyby ktoś się czegoś przy okazji wizyt techników nauczył, ale co tam, lepiej sobie zrobić przerwe i przyjść jak jest zrobione. Zresztą właśnie dzięki nim przy firmach są takie duże działy techniczne :roll: , a co za tym idzie jest więcej miejsc pracy [; .

Jak ulał pasuje tutaj anegdota z bash'a :
http://bash.org.pl/56774

BTW. ¯eby przypadkiem nie wyszło, że praca w dziale technicznym to taka sielanka .... tam trzeba mieć twarde nerwy, aby wysłuchiwać takich rzeczy przez całe dnie [;
Dzień bez uszczypliwości powinno siê uwa¿aæ dniem straconym.
ODPOWIEDZ