Pomocy dot. ramek, html'a i css?

Wszystko o HTML, XHTML, XML, CSS.
Veehoora
Posty: 6
Rejestracja: 14 wrz 2005, 20:34:58
Lokalizacja: Wybrze¿e Kości Słoniowej
Płeć: Niewybrana
User Agent: Mozilla Windows 1024x768
Kontakt:

Pomocy dot. ramek, html'a i css?

Post autor: Veehoora »

Potrzebuje Pomocy z ramkami. Na mojej stronie www.russiandeejay.cba.pl chcę zastosować tzw. footera. Jak dobrze widzicie, strona startowa różni się znaczaco od podstron mojego serwisu. Chcę, by ramka główna - obramowanie strony pozostało, a zmieniała się tylko środkowa cześc strony www. Wtedy ramka dookólna pozostanie ta sama, a cześc śriodkowa bedzie sie zmieniała w zależnosci od tego, kto kliknie na konkretny link podstorny. Ale--- jak to zrobić? Może mi ktoś w tym pomóc? Css i php są mi nieco obce, jestem grafikiem, wiec mam z tym problemy.


Proszę o wyrozumiałość i porady typu: krok po kroku. Dziękuję i łaczę wyrazy szacunku dla potencjalnych pomocników. Dziękuję z góry raz jeszcze.
Polska polityka za polskie pieniądze.
Wincenty Witos.

Chcesz siê wymieniæ linkiem, bannerem? Daj mi znaæ, a na pewno bedziesz zadowolony. Moja strona: http://www.russiandeejay.cba.pl.
Awatar użytkownika
michalmet
Posty: 94
Rejestracja: 07 lip 2005, 10:03:11
Lokalizacja: Somewhere in Poland....
Płeć: Niewybrana
User Agent: Firefox Windows
Kontakt:

Post autor: michalmet »

Jeśli ramka 'Na rozgrzewkę' pobiera losowo jeden obrazek, to nie opłaca Ci się robić ramek i radziłbym z tym nie kombinować, gdyż z ramkami nie zmieniałaby się zawartość tychże ramek....

W przeciwnym wypadku, tworzysz jedną stronę.. powiedzmy index.php i w miejscu, gdzie powinna być treść strony podmień to na:

Kod: Zaznacz cały

<iframe src="start.php" name="ramka">Twoja przeglądarka nie obsługuje ramek...</iframe> 
Następnie przy odnośnikach dopisujesz coś takiego:

Kod: Zaznacz cały

<a href="strona2.php" target="ramka">Odnośnik</a>