• FAQ

      Ważne informacje

      • Panel - panel dla użytkowników dostępny jest pod adresem cba.pl/panel/.
      • Poczta - poczta dostępna pod adresem cba.pl/mail/.
      • FTP - łatwy dostęp do FTP zapewnia menedżer plików pod adresem cba.pl/ftp/.
      • Forum - jeśli potrzebujesz pomocy, to możesz zwrócić się o nią na naszym forum, pod adresem cba.pl/forum/.

      Podstawowe informacje

      • Regulamin obowiązujący użytkowników znajdziesz pod adresem cba.pl/regulamin/.
      • Do panelu możesz się zalogować, używając nazwy użytkownika/adresu swojej strony/adresu email oraz hasła, które wybrałeś przy zakładaniu konta.
      • Aby mieć możliwość korzystania z poczty musisz najpierw założyć sobie konto pocztowe w panelu.
      • Czyli np. jeśli masz już konto "kowalski" dla strony "kowalski.cba.pl" i po zalogowaniu na nie do panelu dodasz konto pocztowe "jan", to twoim loginem poczty oraz adresem mailowym będzie "jan@kowalski.cba.pl".

        Maile można wysyłać i odbierać przez zewnętrzny program typu Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird itp. Login / hasło takie samo jak przy korzystaniu z interfejsu pocztowego.

      • Serwer pocztowy to mail.cba.pl.
      • Serwer FTP to adresstrony.cba.pl (czyli adres Twojej strony)
      • Jeśli masz własną domenę, to przy zakładaniu nowego konta z własną domeną, wszystkie informacje niezbędne do wskazania na nasze serwery DNS zostają automatycznie dodane. Po założeniu takiego konta, zostaje Ci jedynie wskazać w panelu swojego rejestratora na nasze serwery DNS, czyli:
        • ns1.cba.pl
        • ns2.cba.pl
        • ns3.cba.pl
      • Wskazanie serwerów DNS nie dotyczy domen wykupionych u nas - są one automatycznie konfigurowane i przypisywane do wybranego konta.

      • Wszystkie zasady dotyczące kont w domenie CBA.pl są aktualne również dla domen.
      • Czyli np. login FTP może wyglądać "michal@mojadomena.pl" jeśli dodasz konto FTP michal do domeny mojadomena.pl. Oprócz tego dostępne jest jeszcze jedno, główne konto FTP z loginem takim, jak Twój login do panelu CBA i dostępem do wszystkich katalogów domen. Dla kont mailowych danego konta hostingowego, końcówka (domena) może być wybrana dowolnie spośród domen przypisanych do tego konta hostingowego.

      • W razie kłopotów zapraszamy na forum.

      Najczęściej zadawane pytania

      • Czy korzystanie z usług hostingowych w planie FREE jest darmowe?

        TAK, zupełnie NIC nie zapłacisz za korzystanie z naszej oferty. W zamian jest jedynie doklejana jedna reklama, w postaci banera na górze strony.

      • Nie podoba mi się reklama, czy mogę jakoś zmienić jej położenie lub ją zdjąć?

        Reklama jest na górze celowo i nie ma możliwości indywidualnych ustawień. To dzięki niej masz możliwość korzystania z naszych usług za darmo.
        Reklama stara się dopasować do strony na podstawie jej tła - czyli parametru background do body lub stylu CSS. Można zatem zmieniać ten parametr, zmieniając w ten sposób kolor reklamy.
        Możesz całkowicie zdjąć reklamę, wykupując plan hostingowy PRO lub VIP. Na czas trwania takiego planu reklamy są wyłączane.

      • Ile mogę posiadać kont na CBA?

        Na jeden adres e-mail można założyć jedno konto hostingowe w panelu CBA. Na jednym koncie hostingowym możesz umieścić dużo stron internetowych z niezależnymi domenami, kontami MySQL, FTP, pocztą itd.

      • Czy kupione ulepszenie, plan PRO lub plan VIP pojawiają się na wszystkich moich kontach hostingowych w panelu CBA?

        Nie. Każde konto hostingowe funkcjonuje niezależnie, razem z wykupionymi do niego ulepszeniami. Jest to ukłon w stronę użytkowników, którzy chcieliby hostować u nas różne swoje strony. Umożliwia to pełne dostosowanie parametrów każdej z nich do swoich potrzeb. Jednakże, jedno konto hostingowe może mieć wiele niezależnych domen (stron), każda w osobnym katalogu na FTP, z osobnymi kontami FTP.

      • Czy wystawiacie Państwo faktury VAT i pro forma? I czy wystawiacie rachunki na firmę?

        Niestety, faktur VAT nie wystawiamy, wystawiamy tylko rachunki. Wystawiamy je zarówno na firmę, jak i na osobę fizyczną. Po dokonaniu płatności są one dostępne do pobrania w zakładce "Płatności" w panelu. Jeśli chcesz otrzymać rachunek pro forma, napisz do nas: {supportMail}, wystawimy rachunek do zapłacenia na 7 lub 14 dni.

      • Nie mogę zalogować się do konta hostingowego/konta FTP/do bazy danych/konta pocztowego, co robić?

        Jeśli zapomniałeś hasła do konta hostingowego, skorzystaj z opcji przypomnienia hasła. Jeśli nie masz dostępu również do konta email, na ktory musi przyjść email do zresetowania hasła - napisz do nas: {supportMail}.

        Jeśli zapomniałeś hasła do konta FTP, możesz ustawić nowe w zakładce Konta FTP w panelu.

        Jeśli zapomniałeś hasła do bazy danych, możesz ustawić nowe w zakładce Bazy danych w panelu, ale na stronie pojawi się błąd połączenia z bazą danych. Musisz podmienić hasło też w plikach strony.

        Jeśli zapomniałeś hasła do konta pocztowego, możesz ustawić nowe w zakładce Konta email w panelu.

      • Chciałbym się skontaktować z administracją hostingu, jak mogę to zrobić?

        Z administracją można skontaktować się na kilka sposobów:

        • Poprzez forum, gdzie kilka osób ma bezpośredni kontakt z administratorami i w razie potrzeby zostaną oni powiadomieni,
        • Mailowo na adres {supportMail}, gdzie w pilnych sprawach uzyskasz bezpośredni kontakt z naszą obsługą klienta,
        • Poprzez dedykowany system ticketów o wysokim priorytecie (zakładka "Wsparcie" w panelu CBA),
        • Na naszym fanpage na Facebooku: www.facebook.com/hostingcba.

      • Znalazłem błąd w działaniu konta lub innej funkcji, co robić?

        Najlepiej poinformuj nas o tym od razu na jeden ze sposobów zawartych w powyższym punkcie.

      • Dostałem e-mail z prośbą o podanie nazwy i hasła do konta/bazy danych od administracji CBA, co robić?

        Administracja CBA.pl nie rozsyła e-mail do swoich użytkowników, a tym bardziej z prośbą o podanie loginu i hasła. Jest to zwykły e-mail od oszusta, który próbuje wyciągnąć od Ciebie Twoje dane dostępu do konta.

      • Znalazłem stronę łamiącą regulamin CBA.pl! / Strona jest ewidentnym plagiatem mojej strony!

        Zgłoś to w tym wątku na forum.

      • Jak mogę założyć bazę danych? Jakie są dane dostępowe do bazy MySQL?

        Bazę danych możesz założyć w Panelu CBA w zakładce "Bazy danych". Wystarczy kliknąć przycisk "+ Dodaj" i ustalić nazwę użytkownika (login) i hasło. Nazwa bazy danych jest generowana automatycznie. Podstawowe parametry bazy danych:

        • Serwer MySQL: mysql.cba.pl
        • Serwer MySQL dla połączenia z zewnątrz: Twoja domena (np. happyuser.cba.pl). Uwaga: połączenia z zewnątrz dostępne są tylko dla kont płatnych.
        • Port: 3306 (phpBB By Przemo: 80)
        • Login, hasło: takie, jakie wybrałeś przy tworzeniu bazy
        • Nazwa bazy danych: generowana automatycznie i widoczna w zakładce Bazy Danych w panelu CBA.

      • Jak mogę założyć konto FTP? Jakie są dane dostępowe do FTP? Jakie są ograniczenia?

        Domyślnie, przy zakładaniu konta hostingowego tworzone jest główne konto FTP z dostępem w obrębie całego profilu. Login do tego konta jest taki sam, jak Twój login do panelu CBA. Hasłem do tego konta jest domyślnie Twoje hasło logowania do Panelu CBA.
        Profilowe konto FTP ma globalny dostęp do wszystkich katalogów domen ze wszystkich kont hostingowych w Twoim profilu.
        Kontami FTP możesz zarządzać w panelu CBA w zakładce "Konta FTP". Jest tam możliwość ich dodawania, usuwania i edycji haseł.
        Na serwer FTP możesz się dostać używając naszego Filemanagera lub poprzez zewnętrzny program, np. FileZilla.

        Możesz również dodać konto FTP z dostępem tylko i wyłącznie w obrębie danego katalogu domeny - w zakładce konta FTP, przy dodawaniu konta, masz możliwość wyboru z listy domeny, na której ma działać konto FTP o danym loginie. Wówczas login do konta FTP uzyskuje schemat np. login@adresstrony.cba.pl. Dane dostępowe do usługi FTP są następujące:

        • Serwer FTP: adres Twojej strony (np. adres.cba.pl)
        • Login: jak do profilu CBA lub ustalony przez Ciebie dla danej domeny
        • Hasło: domyślnie takie, jak do panelu CBA (chyba, że ustalono inaczej)
        • Port: 21 lub 210
        • Tryb: pasywny

        Ograniczenie jednoczesnych połączeń dla danego konta FTP to cztery połączenia jednocześnie. W przypadku jego przekroczenia, serwer zablokuje sesję na kilka sekund - należy trochę odczekać i spróbować ponownie z mniejszą ilością połączeń (zazwyczaj do zmiany w ustawieniach klienta FTP).
        Maksymalna wielkość pliku wgrywanego na FTP wynosi:

        • Dla kont FREE: 10MB
        • Dla kont PRO i VIP: 1GB
      • Jakie domeny są obsługiwane przez CBA.pl?

        Obsługiwane są domeny .pl, polskie domeny funkcyjne (np. .com.pl, .net.pl), polskie domeny regionalne (np. .waw.pl, .mazury.pl) oraz domeny .com, .biz, .net, .org, .info, .eu, .de, .uk, .co.uk, .tv i .xyz.

      • Zarejestrowałem domenę i chcę ją podpiąć pod konto na CBA.pl / chcę kupić domenę i założyć lub podpiąć pod konto na CBA.pl, co muszę zrobić?

        Przy tworzeniu konta hostingowego lub dodawaniu nowej domeny, wpisz cały adres posiadanej domeny (najpierw zarejestruj ją u jakiegoś rejestratora domen)
        Wskaż w panelu swojego rejestratora na nasze serwery DNS, czyli:

        • ns1.cba.pl
        • ns2.cba.pl
        • ns3.cba.pl

        Po rozejściu się DNSów po sieci (może trwać to nawet 48 godzin) możesz się cieszyć kontem z własną domeną.

        Jeśli przy dodawaniu konta hostingowego lub domeny kupujesz domenę u nas - wszystko jest już wstępnie ustawione w momencie zakupu.

        Zarówno przy kupnie jak i podpinaniu domeny, występuje 48-godzinny okres opóźnienia, podczas którego domena może z początku nie działać prawidłowo. Czas ten nazywa się propagacją rekordów DNS i jest czasem koniecznym do rozejścia się po Internecie informacji o istnieniu domeny. Zazwyczaj trwa on jednak krócej - do kilkunastu godzin.

      • Zarejestrowałem domenę w panelu i chcę zmienić jej DNSy i zapisy MX, jak to zrobić?

        W zakładce "Domeny" w panelu kliknij "Edytuj" naprzeciwko domeny. W okienku wybierz "Nie ma hostingu" w polu "Przypnij do konta hostingowego". Na dole pojawią się pola, w których można wpisać nowe dane.

      • Jak wykupić certyfikat SSL? Czy mogę korzystać z tego certyfikatu dla domen nie wskazujących na serwery cba.pl?

        Żeby to zrobić, w zakładce Domeny w panelu kliknaj na "SSL" naprzeciwko odpowiedniej domeny. Na naszym hostingu nie można korzystać z zewnętrznych certyfikatów SSL. Certyfikat SSL można włączyć tylko dla domen wskazujących na nasze serwery, będących domenami własnymi. Certyfikat SSL można kupić tylko na jeden rok lub więcej.

      • Jak dokonać cesji domeny?

        Żeby przekazać domenę innej osobie, należy wypełnić ten formularz: Cesja, podpisać, zeskanować i podesłać do nas: {supportMail}. Po tym dane na WHOIS zostaną zmienione na nowe i domena stanie się własnością innej osoby.

      • Po wpisaniu mojego adresu nie działa mi strona!

        Sprawdź czy wrzuciłeś do głównej części konta plik index.html (ewentualnie z końcówką .php lub .htm) To samo może dotyczyć każdej innej podstrony - jeśli np. stworzysz link do strona.html ale zapomnisz ją wrzucić, po kliknięciu na link zostaniesz przekierowany na stronę 404.

      • Moje statystyki nie wyświetlają się - dlaczego?

        Bo prawdopodobnie próbujesz sprawdzić statystyki w dniu, w którym założyłeś konto - a statystyki odświeżane są codziennie o 3 w nocy. Zaczekaj do dnia następnego a statystyki pojawią się.

      • Posiadam konto FREE, próbuję wgrać 15 MB plik i nie mogę, dlaczego?

        Maksymalna wielkość pliku, który można wgrać na konto FREE to 10 MB. Konta PRO i VIP mają ten limit zwiększony do 1GB.

      • Dlaczego na innych stronach zamiast moich obrazków wyświetla się logo CBA.pl?

        Gdyż są one hotlinkowane, a jest to niezgodne z regulaminem CBA.pl. Na hotlinkowanie mają pozwolenie tylko konta PRO oraz VIP.

      • Moje konto Pro zmieniło się na Free przed terminem wygaśnięcia planu - dlaczego?

        Jeśli na koncie Pro został przekroczony limit transferu, automatycznie zmienia się na Free. Musisz dokupić transfer, żeby przywrócić Pro.

      • Po wrzuceniu swojej strony (lub zabawie z Obszarami chronionymi) pojawia mi się okienko do wpisania loginu i hasła, a potem "Authorization Required"

        Zapewne wrzuciłeś razem ze stroną jakiś plik .htaccess i nie znasz do niego prawidłowego loginu/hasła. Zaloguj się do siebie na konto, klientem FTP który ma zaznaczone wyświetlanie ukrytych plików i skasuj wszystkie .htaccess lub usuń obszar chroniony w panelu CBA.

      • Mam problem z działaniem poczty, co robić?

        Tutaj niestety nie ma jednoznacznego lekarstwa. Skopiuj pojawiający się komunikat błędu i załóż wątek na forum w dziale "Pomoc CBA.pl", bądź dopisz się do już istniejącego tematu. Możesz też skorzystać z zakładki "Wsparcie" w panelu CBA lub napisać nam na maila: {supportMail}

      • Jakie są ustawienia programu pocztowego, abym mógł odbierać pocztę przez program pocztowy z adresu *@*cba.pl?

        serwer poczty przychodzacej: mail.cba.pl
        serwer poczty wychodzacej: mail.cba.pl
        Metoda szyfrowania SMTP - port 587 - STARTTLS
        Metoda szyfrowania IMAP - port 993 - SSL/TLS
        Metoda szyfrowania POP3 - port 995 - SSL/TLS
        Uwierzytelnianie: Normalne hasło (PLAIN/LOGIN)
        Loginem jest Twój adres email.

      • Mam konto Free i nie działa mi wysyłanie emaili, korzystam z php mail() - w czym może być problem?

        W celu skorzystania z funkcji PHP mail() należy skonfigurować adres email w panelu klienta oraz dodać go jako adres nadawcy w nagłówku From:
        Przykład:
        $to = 'nobody@example.com';
        $subject = 'the subject';
        $message = 'hello';
        $headers = 'From: webmaster@happyuser.cba.pl';
        mail($to, $subject, $message, $headers);

  • Ogólne
    Panel
  • CMS
  • Popularne problemy

Jak dodać domenę w panelu

W panelu można dodać jedną z naszych bezpłatnych domen (*cba.pl, *y0.pl, *c0.pl lub *j.pl (ta ostatnia dostępna jest tylko dla kont Pro i VIP), zarejestrować płatną domenę (cennik jest tutaj: link) albo dodać w panelu domenę, która jest zarejestrowana u innego rejestratora.

Żeby dodać bezpłatną domenę, przejdź do panelu i w zakładce “Domeny” kliknij “Dodaj” w prawym górnym rogu. W okienku wpisz domenę, którą chcesz dodać, wybierz konto, do którego chcesz ją przypiąć, i kliknij “Dodaj”. Od tego momentu domena jest aktywna.



Żeby zarejestrować u nas płatną domenę, w panelu przejdź do zakładki “Domeny” i kliknij “Dodaj” w prawym górnym rogu. W okienku wpisz domenę, którą chcesz dodać, wybierz konto, do którego chcesz ją przypiąć, i kliknij “Dodaj”. Jeśli żądana domena jest wolna, zostaniesz przekierowany na stronę, gdzie można zapłacić za rejestrację domeny. Po opłaceniu domena będzie aktywna, ale trzeba będzie poczekać jakiś czas na rozejście się informacji o nowej domenie w sieci (do 48 godzin, zwykle o wiele mniej). Standardowo domenę rejestruje się na jeden rok, po roku należy zapłacić za jej przedłużenie. Przed wygaśnięciem terminu ważności domeny otrzymasz emaila z przypomnieniem oraz SMSa (dlatego prosimy o wskazanie poprawnego numeru telefonu w zakładce “Profil”). Prosimy nie ignorować tych przypomnień i przedłużać domeny przed ich wygaśnięciem — cena przedłużenia jest o wiele niższa niż cena odnowienia domeny w stanie ‘blocked’! Jesli nie zdążyłeś przedłużyć domeny na czas, napisz do obsługi CBA.pl: {supportMail}, żeby dowiedzieć się o tym, jak ją odnowić. Domenę możesz odnowić nawet miesiąc przed terminem podanym w panelu CBA (zakładka Domeny) - czasy ważności zsumują się.

Żeby dodać domenę, którą już zarejestrowałeś gdzie indziej, przejdź do zakładki “Domeny” w panelu CBA i kliknij “Dodaj” w prawym górnym rogu. Na pytanie, czy jesteś właścicielem tej domeny, odpowiedz “Tak”. Dalej możesz wybrać: albo przenieść (przetransferować) domenę do nas, albo po prostu zmienić jej DNSy tak, żeby wskazywały na nasz hosting. Aby dokonać transferu domeny do nas, należy wpisać w odpowiednim polu kod AuthInfo (można go wziąć od obecnego rejestratora, ma obowiązek go wydać!),a dalej trzeba będzie tylko w mailu kliknąć w link potwierdzający. Dla domen polskich jest to bezpłatne i wszystko będzie gotowe w ciągu jednego dnia. Dla domen zagranicznych transfer zawiera koszt przedłużenia domeny o kolejny rok według naszego cennika (transfer z przedłużeniem). Po tym będzie można zarządzać wszystkim z jednego panelu i za przedłużenie domeny będziesz płacić zgodnie z naszym cennikiem. Jeśli nie chcesz przenosić do nas domeny, wybierz “Nie” i kliknij “Dodaj”. Musisz wskazać nasze DNSy w panelu rejestratora swojej domeny: ns1.cba.pl, ns2.cba.pl, ns3.cba.pl i poczekać (do 48 godzin, zwykle o wiele mniej) na rozejście się informacji o zmienionych DNSach w sieci. Po tym domena będzie wskazywała na stronę na naszym hostingu.



Żeby dodać subdomenę, w panelu, przejdź do zakładki “Domeny” i kliknij “+ Subdomeny” naprzeciwko domeny, do której chcesz dodać subdomenę. Uwaga: katalog tej subdomeny będzie w katalogu głównym na FTP obok katalogów domen, a nie w katalogu domeny, dla której subdomena została założona. Zaloguj się na profilowe konto FTP, żeby zobaczyć wszystkie foldery (subdomen oraz domen).




Pytanie:

Mam bezpłatną domenę (na przykład, happyuser.cba.pl) i płatną domenę (na przykład, happyuser.com). Jak zrobić tak, żeby strona wyświetlała się tylko pod płatna domeną, nie usuwając przy tym bezpłatnej domeny?

Odpowiedź:

Ustaw przekierowanie z bezpłatnej domeny na płatną, wpisawszy w pliku .htaccess następujące linijki:
Rewrite Engine On RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www\.)?happyuser\.cba.pl [NC]
RewriteRule (.*) http://happyuser.com/$1 [R=301,L]

(zamiast happyuser.cba.pl i happyuser.com wpisz odpowiednio swoje domeny)


Pytanie:

Czy można usunąć bezpłatną domenę, na którą zostało założone konto hostingowe (na przykład, happyuser.cba.pl), żeby strona wyświetlała się tylko pod płatną domeną (na przykład, happyuser.com), którą przypiąłem do tego konta?

Odpowiedź:

Całkiem usunąć bezpłatnej domeny nie da się, ponieważ na nią zostało założone konto. Można zarejestrować nowe konto specjalnie dla płatnej domeny i na niego przenieść wszystkie pliki strony z istniejącego konta (przed tym należy odpiąć płatną domenę od tego konta). Ale jest mniej czasochłonne wyjście: można ustawić przekierowanie z bezpłatnej domeny na płatną, jak opisano wyżej. W niektórych CMSach trzeba zmienić odpowiednio ustawienia (na przykład, w WordPressie). Warto dodać, że zaleca się zostawić obie domeny w tym przypadku, jeśli użytkownicy już wiedzą o tej stronie pod bezpłatną domeną, kiedy w sieci już są linki do tej strony oraz jeśli wyświetla się ona w wyszukiwarkach Google, Bing, DuckDuckGo i in.


Pytanie:

Jak dodać subdomenę, która by wyglądała tak: page.happyuser.com? W panelu mogę dodać tylko taką: page.happyuser.cba.pl.

Odpowiedź:

Jeśli w panelu dodasz subdomenę page.happyuser.cba.pl, będzie ona dostępna również dla domeny *.com, to znaczy, że jeśli wpiszesz w przeglądarce page.happyuser.com — zobaczysz tą samą stronę, którą widzisz, jeśli wpisujesz page.happyuser.cba.pl. W katalogu FTP dla tej subdomeny będzie osobny folder o nazwie ‘page.happyuser.cba.pl’, który będzie znajdować się w tym samym katalogu, gdzie leży domena główna i domeny dodatkowe (a nie w katalogu jednej z domen).


Domena może być:

  • - główna — ta, na którą zostało założone konto, może to być domena płatna lub bezpłatna;
  • - dodatkowa — domena, która została dodana w panelu (może ich być kilka);
  • - zaparkowana — na przykład, happyuser.com i happyuser.cba.pl mogą być przypięte do tej samej strony, przy tym jedna z tych domen będzie główną, a druga - przyparkowaną.
  • - subdomena — jest to rodzaj domeny, która jest o jeden poziom niżej, niż domena, na przykład: page.happyuser.cba.pl to subdomena dla domeny happyuser.cba.pl. Subdomeny są tworzone, między innymi, w celu oddzielenia rozdziały czy oddzielnej podstrony na stronie.