Poczta

Zgłaszanie problemów dotyczących hostingu CBA.PL (www, ftp, poczta, panel itp.).
sili94
Posty: 6
Rejestracja: 24 lip 2014, 13:35:31
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows

Poczta

Post autor: sili94 »

Witam, założyłem w panelu dwa adresy pocztowe i mam problem. Pierwsze moje pytanie brzmi, jak się mogę dostać do tej poczty. Cze jest może jakaś strona z której mogę na nią wejść czy jak to działa.
Drugie pytanie: założyłem konto na prokonto, aby mieć alternatywny dostęp do maili, jednak strona prosi mnie o utworzenie CNAME w zakładce DNS, a nie mogę znaleźć tej zakładki w panelu.
Bardzo was proszę o szybką pomoc.
4zywioly
Posty: 528
Rejestracja: 26 kwie 2011, 16:33:42
Strona na CBA.pl: 4zywioly.c0.pl
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows 1366x768
Kontakt:

Re: Poczta

Post autor: 4zywioly »

Pocztę możesz sprawdzać tutaj: http://www.cba.pl/roundcubemail/

Z tego co się orientuję, to nie ma możliwości zarządzania strefą DNS.
Awatar użytkownika
asiapaw
Obsługa CBA
Posty: 139
Rejestracja: 27 lip 2008, 17:32:34
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Kobieta
User Agent: Chrome Windows

Re: Poczta

Post autor: asiapaw »

sili94 pisze:Witam, założyłem w panelu dwa adresy pocztowe i mam problem. Pierwsze moje pytanie brzmi, jak się mogę dostać do tej poczty. Cze jest może jakaś strona z której mogę na nią wejść czy jak to działa.
Drugie pytanie: założyłem konto na prokonto, aby mieć alternatywny dostęp do maili, jednak strona prosi mnie o utworzenie CNAME w zakładce DNS, a nie mogę znaleźć tej zakładki w panelu.
Bardzo was proszę o szybką pomoc.
Witam,

Pierwsze pytanie: w głównym menu jest zakładka "poczta" (http://www.cba.pl/roundcubemail/) - tam można się zalogować na pocztę.

Drugie pytanie: jaka strona prosi o utworzenie CNAME? nic nam o tym nie wiadomo. Nie ma u nas też w panelu zakładki dns. Najlepiej jak poda Pan link do tej strony.

Pozdrawiam
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
Piotr GRD
Posty: 1296
Rejestracja: 25 sty 2010, 11:17:07
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Niewybrana
User Agent: Firefox Windows
Kontakt:

Re: Poczta

Post autor: Piotr GRD »

Na chwilę obecną nie ma możliwości edycji rekordów DNS (choć powoli następują różne zmiany, wprowadzane są nowości, więc kto wie).

Jeśli więc mowa o subdomenach *.cba.pl / *.c0.pl / *.y0.pl / *.j.pl to nie skierujesz poczty przychodzącej na żadne inne serwery poza serwerem CBA.

Jeśli natomiast mowa o jakiejś własnej domenie (*.pl / *.com.pl / *.net / *.com itp.) to należałoby najpierw zmienić DNSy dla niej na inne (NIE ns1./ns2.cba.pl, z darmowych np. freedns.42.pl) i na tych innych DNSach odpowiednio skonfigurować wszystko, tak wpisy kierujące domenę na serwer CBA, jak i wszelkie inne dodatkowe.
Monitor serwera CBA.pl (zapisz lub dodaj do ulubionych, żeby nie zapomnieć)
------------
Kilka starych, aczkolwiek ciekawych, zdaniem niektórych, zdjęć: http://grd.art.pl/
Jezioro Szmaragdowe w Szczecinie
nasztarchomin
Posty: 13
Rejestracja: 13 gru 2014, 17:05:51
Strona na CBA.pl: www.nasztarchomin.pl
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows

Re: Poczta

Post autor: nasztarchomin »

Dlaczego mogę wysłać wiadomość maksymalnie do dziewięciu odbiorców? Nie da się napisać jednocześnie do pięćdziesięciu osób?
Od razu napiszę, że posiadam domenę od zewnętrznego dostawcy. Może to ma jakieś znaczenie?
po22
Posty: 404
Rejestracja: 02 sty 2015, 14:57:43
Płeć: Niewybrana
User Agent: Firefox Linux 1024x768

Re: Poczta

Post autor: po22 »

Takie jest ograniczenie w naszym hostingu.
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
nasztarchomin
Posty: 13
Rejestracja: 13 gru 2014, 17:05:51
Strona na CBA.pl: www.nasztarchomin.pl
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows

Re: Poczta

Post autor: nasztarchomin »

Nie można tych ograniczeń znieść? Tak jak, np. reklam?
Julia
Posty: 2
Rejestracja: 03 lip 2009, 20:04:55
Strona na CBA.pl: www.erdenet.cba.pl
Płeć: Niewybrana
User Agent: Firefox Windows

Re: Poczta

Post autor: Julia »

Witam.
Loguję się na pocztę poprzez http://www.cba.pl/roundcubemail
Kolejny raz otrzymuję na swoją skrzynkę pocztową e mail o treści:
Dzien dobry! Od 1 stycznia 2015 roku zmienily sie warunki korzystania z serwera pocztowego. Prosimy sie zapoznac z dokumentem zalaczonym powyzej w ciagu 72 godzin. Kierownik oddzialu Dorota K.
adresy e mail bywają różne od siebie. Nie wiem czy powinnam jakoś na to zareagować czy jest to po prostu jakaś ściema.
po22
Posty: 404
Rejestracja: 02 sty 2015, 14:57:43
Płeć: Niewybrana
User Agent: Firefox Linux 1143x858

Re: Poczta

Post autor: po22 »

Julia, odradzam otwieranie załącznika. Nic mi nie wiadomo o jakichkolwiek zmianach warunków korzystania z serwera pocztowego CBA.
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
tk-rzeszow
Posty: 5
Rejestracja: 19 mar 2015, 12:48:18
Płeć: Niewybrana
User Agent: Internet Explorer Windows 1438x808

Re: Poczta

Post autor: tk-rzeszow »

W panelu "Konta e-mail" tk-rzeszow.cba.pl nie mogę dodać email sj@tk-rzeszow.cba.pl - błędnie aktywowano konto sj@tk.cba.pl. Proszę o poprawę na sj@tk-rzeszow.cba.pl. Dziękuję
po22
Posty: 404
Rejestracja: 02 sty 2015, 14:57:43
Płeć: Niewybrana
User Agent: Firefox Linux

Re: Poczta

Post autor: po22 »

tk-rzeszow, w proflu jest ustawiony własnie ten mail. Źle zrozumiałem czy już poradziłeś sobie?
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
tk-rzeszow
Posty: 5
Rejestracja: 19 mar 2015, 12:48:18
Płeć: Niewybrana
User Agent: Internet Explorer Windows 1518x853

Re: Poczta

Post autor: tk-rzeszow »

Witam. W profilu jest poprawnie, ale w "Konta email" nie mogę dodać sj@tk-rzeszow.cba.pl, gdyż podczas rejestracji błędnie podano konto email sj@tk.cba.pl - i ono jest aktywowane, a powinno być sj@tk-rzeszow.cba.pl. Ja nie mogę dokonać tej poprawki.
rkd77
Admin CBA
Posty: 4170
Rejestracja: 24 maja 2009, 16:45:21
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Linux 1024x768

Re: Poczta

Post autor: rkd77 »

tk-rzeszow, napisałem prywatną wiadomość.
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
tk-rzeszow
Posty: 5
Rejestracja: 19 mar 2015, 12:48:18
Płeć: Niewybrana
User Agent: Internet Explorer Windows 1518x853

Re: Poczta

Post autor: tk-rzeszow »

Ja nie mam poczty na tk-rzeszow, nie mogę się zalogować by odbierać - ponieważ nie mogę dodać w Panelu "Konta email" sj@tk-rzeszow.cba.pl. Tak jak wcześniej napisałem, że podczas rejestracji błędnie podałem konto email sj@tk.cba.pl (konto tk ma ktoś inny)- i ono jest aktywowane, a powinno być aktywowane sj@tk-rzeszow.cba.pl. Ja nie mogę dokonać tej poprawki, wejść na pocztę, kliknąć link aktywujący. stefan.sj@wp.pl
rkd77
Admin CBA
Posty: 4170
Rejestracja: 24 maja 2009, 16:45:21
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Linux 1024x768

Re: Poczta

Post autor: rkd77 »

tk-rzeszow, od jakiegoś czasu email nie jest konieczny do aktywowania konta. Konto jest aktywne zaraz po utworzeniu. Można się zalogować o ile pamięta się hasło i login do panelu.
Sam email związany z kontem można zmienić w "Profil", a konta pocztowe można dodać w "Konta email" -> Dodaj.
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
ODPOWIEDZ