Moja cierpliwość się kończy

Pytania dotyczące hostingu w CBA.PL oraz inne sprawy doczyczące korzystania z niego.
Nie należy tutaj zgłaszać problemów!
developer11
Posty: 21
Rejestracja: 17 lut 2015, 18:40:51
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Linux 1920x1080

Moja cierpliwość się kończy

Post autor: developer11 »

Mam konto PRO (jakby ktoś nie wiedział to jest to konto płatne), od dłuższego czasu nękają mnie różne przypadłości związane z jego obsługą.

1. Nie można się logować do forum, poczty, ftp...
Hostuje ważny projekt i jest mi niezbędna stabilność. Każdego dnia dokonuje > 10 zmian w lokalnej kopii projektu i ekstremalnie ważne jest aby móc uploadować te zmiany via ftp, aby móc mieć live-view; poczta - adres połączony z kontem jest właściwie nieużywalny (logowanie odrzuca) a wiem, że czekają na mnie maile od kooperatorów którzy się niecierpliwią.
net2FTP to jakaś kpina. FileZilla wali błędami. TC nioe używam bo to samo.

2. Zupełnie absurdalny support.
Zadaje pytanie - odpowiedź (o ile wogóle jakaś) to jest ogólnikowa i taka, z której wynika .że odpowiadający nie czyta tego co ktoś pisze. Reakcje supportu są dalekie od ideału. O ticketach wewnątrz panelu nie wspomnę - jawnie kpiny z userów.

PODSUMOWANIE:

Skusiłem się na CBA dzięki niskiej cenie i w miarę przyzwoitych parametrach. Jednak niestety, ale to tylko zagrywka. Ja ze swojej strony potrzebuje niezawodności. Nasza firma jest nastawiona (chyba jak każda) na zysk, mamy deadline, którego niestety nie dotrzymamy; opracowujemy spory projekt i - zamiast zasuwać płynnie - to my tracimy czas (i pieniądze) na szukanie rozwiązania (czyli porównywanie ofert innych hostingów i wybór najlepszej). Tak - ponosimy realne straty finansowe. W związku z tym, niestety będę zmuszony żądąć zwrotu środków za hosting oraz - niewykluczone - że będziemy sądownie dochodzić poniesionych kosztów w związku z niewywiązaniem się hostingu z umowy (tak, cba.pl zobowiązało się do utrzymania sprawnych usług, za które zapłaciłem).

Kopię wysyłam jako ticket z panelu.

Bardzo proszę o odpowiedź
Venite
Obsługa CBA
Posty: 3197
Rejestracja: 18 lut 2011, 08:01:57
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1440x900

Moja cierpliwość się kończy

Post autor: Venite »

developer11, przepraszam, że napiszę to w takim tonie, ale ciężko jest nie odnieść się do pewnych rzeczy.
1) czas odpowiedzi na ticket jest ściśle powiązany z czasem potrzebnym na jego rozwiązanie. Przeszukujemy wszystkie możliwe warianty rozwiązań i, jeśli nie znajdujemy nic, zadajemy użytkownikowi bardziej szczegółowe pytania lub prośby o sprawdzenie. Często odpisujemy użytkownikowi w chwili, gdy problem jest już rozwiązany - czeka on dłużej, ale od razu dostaje co trzeba "na tacy". To, że nie otrzymuje się czasem przez pewien czas odpowiedzi wcale nie znaczy, że problem jest pomijany lub ignorowany.
2) NET2FTP został naprawiony w niedzielę, a zrzutu ekranu z Filezilli (względnie zgłoszenia problemu z FTP na mail/ticket) do tej pory nie otrzymaliśmy. Proszę zwrócić uwagę, że brak współpracy lub po prostu niezgłoszenie problemu powoduje, że uznajemy, że wszystko działa (gdyż skąd mamy wiedzieć, że coś Panu nie działa, niezależnie z czyjej winy?)
3) Szerokiego opisu problemu z mailami również nie było. Nikt inny nie zgłaszał nam ostatnimi czasy podobnego problemu, więc ciężko jest powiedzieć co się dzieje, a "Pan nie będzie się powtarzał". Z drugiej strony jednak pisze Pan, że bardzo Panu zależy na odpowiedzi - to jak to jest? Proszę zwrócić uwagę, że również oczekujemy możliwie konkretnych odpowiedzi, a nie wymijających/ogólnikowych (które zresztą w drugą stronę nam Pan zarzuca). Tak samo z nieczytaniem, co ktoś pisze - Pisze Pan wyniośle i nieuprzejmie i sam teraz daje tego przykład.
A jeśli jest Pan ciekaw, może być bardzo wiele powodów, dlaczego mail nie działa. Od błędu użytkownika (najczęstsze), aż po przywieszenie frontendu/backendu, problem z rekordem domeny, problem z Roundcube lub samą domeną, komunikacja serwer<->klient lub serwer mailowy<->serwer (choć to się jeszcze nie zdarzyło), niewłaściwe ustawienia skrzynki mailowej. Każdy problem jest rozpatrywany indywidualnie, stąd odpowiedzi nie zawsze są od razu lub są jednoznaczne.
4) Jeśli odpowiedź "prosimy o zrzut ekranu lub szerszy opis błędu" lub zadanie pytania o konkretne rzeczy, które się dzieją przy konkretnych akcjach jest ogólnikowe, to jest nam bardzo przykro - nie jesteśmy w stanie zawsze precyzyjnie i od razu uderzyć w problem, zwłaszcza unikalny (czyli taki, z którym nie boryka się dana grupa, tylko jednostka).
Przytoczę również odpowiedź na pytanie, jakimi danymi logowania się Pan loguje na maila: "danymi logowania sie loguje - to chyba oczywiste co? " - właśnie przez to nie otrzymał Pan precyzyjnej odpowiedzi, ponieważ musimy wykluczać stopniowo kolejne błędy, aby schodzić coraz głębiej w rozwiązywaniu problemu. Może to Pana zdziwi, ale w niemal 90% przypadków winne są... Niewłaściwe dane lub niewłaściwie skonfigurowana skrzynka (często nie z naszej winy)! Rozumiemy jednak, że ktoś może czegoś nie umieć i pomagamy w miarę możliwości. Nie podał Pan nawet tak podstawowej danej jak adresu skrzynki, z którą występuje problem - pytanie o nią jest trywialne i ogólnikowe, ale odpowiedzi na nie nie otrzymaliśmy. Nie zrobił Pan zupełnie nic w celu ułatwienia nam pracy, m.in. dlatego też wydłuża się czas odpowiedzi lub odpowiedź jest niecelna.
5) Priorytetowy system ticketów, owszem, jest i robimy co możemy, by jak najszybciej odpowiadać. Zdarza się jednak, że całość ekipy jest zajęta lub w chwili obecnej jest mniej osób na dyżurze - wówczas pracują one bez przerwy. Często bywa też tak, że problem wymaga głębszej analizy, bo rzecz nie zawsze jest oczywista. Rozumiemy zdenerwowanie, jednak po około 30 minutach od napisania potrafił Pan nieuprzejmie zwrócić uwagę, że "może by ktoś odpisał". Możemy poświęcić 5 minut i odpisać, że jesteśmy w trakcie rozwiązywania problemu (co nic nie zmieni), albo odczekać te 5 minut i przynieść Panu dokładną odpowiedź.

Z forum również jest ciekawa sprawa, ponieważ w panelu użytkownika (UCP w phpBB) miał Pan po prostu ustawiony inny email, niż na forum. Oczywiście jednak, zostało to zrzucone na nas - "Macie skopany form i tyle.", przy okazji mieszając nas z błotem. Znajomość i wiedzę nt skopanego mostu wykazał Pan doskonale, natomiast sprawdzenie maila w profilu nie wymagało takowej wiedzy, a rozwiązałoby z pewnością problem.

Tak niestety bywa, że jedni chwalą nas za coś, a drudzy ganią - zgadzamy się z tym i przyjmujemy to na siebie, bo czasem coś komuś faktycznie nie działa, czasem coś dzieje się z czyjejś winy lub z naszej - wiele było równie zdenerwowanych osób, ale one chciały współpracować i pozostają z nami do dziś. Nie da się również wszystkim dogodzić i jesteśmy tego świadomi, choć staramy się na miarę naszych możliwości. Przyjmujemy na siebie również konstruktywną krytykę, ale zawsze na rzecz trzeba spojrzeć z dwóch stron, zanim się coś komuś zarzuci - i na to chcielibyśmy zwrócić uwagę (użytkownicy - właściwie zresztą - i tak sami zawsze wyciągają wnioski, jak się mówi - "prawda zawsze leży pośrodku") - i nie jest to "fckin bullshit", lecz fakt.

Jeśli naprawdę nie chce Pan kontynuować współpracy, prosimy o napisanie maila z reklamacją (zgodnie z naszym regulaminem ma Pan oczywiście takie prawo, jest tam również podane co trzeba zrobić), zostanie ona rozpatrzona i zostanie Pan poinformowany o jej wyniku, uruchomione zostaną odpowiednie procedury i pozbierane zostaną odpowiednie dane (uprzedzamy jednak zawczasu, że może to potrwać do kilku dni!).

Pozdrawiam.
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
developer11
Posty: 21
Rejestracja: 17 lut 2015, 18:40:51
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Linux 1920x1080

Moja cierpliwość się kończy

Post autor: developer11 »

A ja mam takie pytanie Venite. Prosiłbym o wyklarowanie co Ty miałeś na myśli:
Venite pisze: Z forum również jest ciekawa sprawa, ponieważ w panelu użytkownika (UCP w phpBB) miał Pan po prostu ustawiony inny email, niż na forum
phpBB to właśnie skrypt forum, czy chodziło o panel zarządzania hostingiem (który to panel nie jest ani oparty o phpBB ani nie jest jego częścią)?
Co do maila to był on zmieniony przeze mnie na długo przed całym zajściem a i tak nie trybił (stąd mój request o pomoc). Nie zaś - jakto wynika z korespondencji mailowej - przez Ciebie. No chyba że wykasowałeś i jeszcze raz wstawiłeś to samo.
(względnie zgłoszenia problemu z FTP na mail/ticket) do tej pory nie otrzymaliśmy
a forum to nie jest miejsce do zgłaszania problemów? Chyba po to dział pomoc został utworzony. Ja o swoich problemach z FTP pisałem w wątku na forum. Inni zresztą równie

Ad 3. I wracamy do sedna. Brak umiejętności czytania ze zrozumieniem z Waszej strony. A ja katarynką nie jestem i szanuje swój czas.
Ad 4. Dane logowania czyli login i hasło! A jakimi się loguje? kto wie pewnie swoimi. Jeśli chcecie uzyskać dane do logowania to piszcie wprost. Stąd moja odpowiedź była taka a nie inna. W dalszej części masz rację - wyliczając możliwe przyczyny. Poszło jednak o nieumiejętnie sformułowane przez Was pytanie.
Ad 5. OK rozumiem że problem może wymagać głębszej analizy, aczkolwiek nie uważasz, że byłoby fair w stosunku do użytkownika poinformować go o tym fakcie, zamiast zbywać milczeniem?


Moje odpowiedzi nie świadczą o mojej ignorancji czy złej woli, tylko o stylu Waszych odpowiedzi - dowodem niech będą moje tematy na forum.
BTW: grzebał ktoś w kodzie coś? Jakość FTP się poprawiła (tego przez FileZilla.

Adres w domenie @cs-torun.pl (nieistniejącej już) był powiązany z kontem o nicku pixęelplus (również moje) i możliwe że po prostu istniał konflikt adresowy. Możliwe jest też iż cały bajzel z rekordami MX powstał po tym jak holendrzy skonfiskowali Wam serwer - nie wiem nie mnie to wiedzieć; tylko przypuszczam.

Jeśli twierdzisz iż nie udzielałem (wyczerpujących) odpowiedzi na Wasze pytania to ja nie mam słów - nauczcie się ludzie czytać ze zrozumieniem

Reszty niestety nie skomentuje, uważam, że tym co robisz próbujesz odwrócić uwagę od swojej (jak i całego zespołu) niewiedzy a przede wszystkim braku podstawowych umiejętności życiowych.
ODPOWIEDZ