[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Wszystkie informacje od administracji dla użytkowników na temat zmian, ewentualnych problemów itd.
Zablokowany
Venite
Obsługa CBA
Posty: 3197
Rejestracja: 18 lut 2011, 08:01:57
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1440x900

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: Venite »

--- aktualizacje posta znajdują się na dole ---
Drodzy Klienci,
Jak wiecie, dzisiejszego ranka zaistniały (i wciąż są) problemy z dostępem do jednego z naszych serwerów. Po kontakcie z serwerownią dowiedzieliśmy się, że nie jest to awaria.
Jesteśmy zdruzgotani, załamani tym faktem i czujemy się zobowiązani powiedzieć Wam prawdę.

25.08.2016 do serwerowni Leaseweb w Amsterdamie wkroczyła holenderska policja i przejęła jeden z naszych serwerów. Powodem była jedna strona o nielegalnej treści u jednego z klientów, o której nie mieliśmy pojęcia, że znajduje się na naszych serwerach. Bez żadnego uprzedzenia o fakcie, bez żadnego uprzedniego zgłoszenia nam strony łamiącej prawo, policja po prostu zabrała serwer na komisariat. Cały czas próbujemy dowiedzieć się, kiedy zostanie on oddany.

Wasze dane na tym serwerze są bezpieczne, jednak po prostu nie wiemy, kiedy odzyskamy do niego dostęp. W związku z tym, odzyskujemy kopie płatnych kont z backupów i będziemy je stopniowo uruchamiali na serwerze. Będą to strony w pełni funkcjonalne. Nie wiemy jak ma się sytuacja z kontami darmowymi, w ich przypadku nie jesteśmy w stanie zagwarantować przywrócenia danych. Wasze domeny też zostaną tymczasowo przepięte na nasz główny serwer.

Jest nam bardzo przykro z powodu zaistniałej sytuacji, ale niestety mamy związane ręce. Mamy świadomość, że Wasze zaufanie, na które sumiennie pracujemy od 2005 roku, zostało dziś prawdopodobnie poważnie nadszarpnięte.

Całkowicie nowy serwer jest już w drodze, został natychmiastowo zamówiony - będzie za około 4 godziny. Od razu rozpoczniemy przywracanie Waszych kont i będziemy pracowali bez przerwy, tak, by cały proces przebiegł jak najszybciej. Dlatego, jeśli ktoś ma konto PRO lub VIP, nie musi się martwić o swoje strony - wszystko będzie stopniowo odzyskiwane.

Pozostaje nam prosić Was bardzo uprzejmie o cierpliwość i jednocześnie, mimo, że nie zależało to zbytnio od nas, gorąco przeprosić. Nie spodziewaliśmy się tego zupełnie tak, jak Wy. Oczywiście cały ten czas zwłoki zostanie Wam, Użytkownikom zrekompensowany.

Jeśli macie jakieś pytania, zadawajcie je pod tym tematem. Postaramy się odpowiedzieć na wszystko, o czym tylko wiemy. Jeszcze raz bardzo Was przepraszamy i liczymy na Wasze zrozumienie.

Prosimy też o zachowanie względnego poziomu kultury. Rozumiemy Wasze nerwy i przyjmujemy na siebie Wasze gorzkie słowa, jednak nie przyspieszymy w żaden sposób procesu odzyskiwania, a merytoryczna dyskusja ułatwi nam pracę.

Załoga CBA.pl

EDIT (12:28): Dowiedzieliśmy się, że właściwy serwer zostanie oddany, lecz dopiero po skanowaniu go. Może to potrwać od kilku do kilkunastu dni. Tak więc płatne strony powinny pojawić się już dziś wieczorem/w nocy/jutro rano, zaś bezpłatne - w przeciągu kilkunastu dni.

EDIT dla kont FREE (14:53):
ci, którzy wrzucą coś na swoje konto na zastępczy serwer, nie będą mieli odzyskanych domyślnie "starych" plików jak już wszystko wróci do normy (zostaną przeniesione aktualne dane z tymczasowego serwera na stary). Jednakże będzie taka możliwość na indywidualną prośbę, jeśli ktoś będzie jednak chciał zachować "stare" dane zamiast tych z serwera zastępczego - wystarczy, że napiszecie w odpowiednim wątku na forum. Pojawi się on w odpowiednim czasie.

Ci, którzy na konta FREE nie wrzucą nic (będą czekali aż dane będą przywrócone), będą mieli domyślnie przywrócone dane ze starego serwera.

EDIT (26.08, 09:30): Witajcie ponownie,
Na chwilę obecną większość stron PRO/VIP jest już skopiowana na serwer zastępczy (kopiowanie rozpoczęło się w środku nocy), choć to zadanie wciąż trwa. Wkrótce wszystkie strony powinny być wgrane i funkcjonalne. Oczywiście serwerowi zmieniło się IP, więc osoby, które posiadają własne domeny muszą się liczyć z niewielkim opóźnieniem działania strony wynikającym ze zmiany IP w rekordach DNS, jednak nie powinno to trwać długo (same serwery nazw nie zmieniają się).

Konta oraz funkcje w panelu CBA ich dotyczące powinny być już w pełni funkcjonalne. Zdecydowana większość stron już działa. Wprowadzamy jeszcze drobne zmiany konfiguracyjne na serwerze.

Przepraszamy Was jeszcze raz za niedogodności i dziękujemy za okazaną cierpliwość!
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
nian
Posty: 3
Rejestracja: 16 lut 2016, 15:29:36
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows 1920x1080

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: nian »

Witam, z editu (12:28) wynika, że płatne strony będą zwracane wcześniej. Czy określenie "płatne strony" podpina się pod konto z planem Pro? Jeżeli tak, to gdzie zgłosić prośbę o przywrócenie strony?
kojot9999
Posty: 10
Rejestracja: 18 lut 2015, 09:27:28
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Android 360x640

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: kojot9999 »

Rozumiem że wiecie który to już użytkownik i został przez was zablokowany?
bc30se
Posty: 48
Rejestracja: 26 lis 2015, 17:26:00
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows 1920x1200

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: bc30se »

człowieku przecież napisane jest wyraźnie że płatne strony zostaną przywrócone.. po co zadawać pytanie o coś co jest już wyjaśnione...

gorzej niestety z bezpłatnymi :evil: Co mam robić? zakładać dziś nową domęnę i wrzucać kopie czy czekać?
nian
Posty: 3
Rejestracja: 16 lut 2016, 15:29:36
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows 1920x1080

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: nian »

Administrator prosił aby pytać w razie wszelkich wątpliwości. Swoje uwagi natomiast zostaw dla siebie.
freemo
Posty: 18
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:23:09
Płeć: Niewybrana
User Agent: Mozilla Windows 1536x960

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: freemo »

Czy na wyłączonym serwerze działał też serwer SQL?
Czy na czas niedostępności możecie wszystkie wywołania do niedostępnych stron kierować do strony informacyjnej z treścią w rodzaju - "Awaria techniczna - trwają prace naprawcze"?
Ostatnio zmieniony 25 sie 2016, 13:10:50 przez freemo, łącznie zmieniany 1 raz.
bc30se
Posty: 48
Rejestracja: 26 lis 2015, 17:26:00
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows 1920x1200

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: bc30se »

Przeczytaj jeszcze raz, płatne strony ruszą dziś wieczorem.....

Przy okazji, dajcie z siebie wszystko bo wydaje mi się, że będzie warto. Ostatnią kopie bazy danych mam z 15 czerwca i w sumie jestem sobie winny, ale jeśli odzyskacie zawartość stron bezpłatnych to gwarantuje że przechodzę na płatne. W sumie jest to swego rodzaju test na waszą rzetelność.... do tej pory było wszystko ok, o przejściu na płatne i tak myślałem tylko strona mi się rozrastała i właśnie kiedy już zrobił się klimat a ludzie chcieli nawet złożyć się na utrzymanie serwera to wszystko poszło na marne :| :|

Dobrze mam jeszcze jedno pytanie.. skoro do tej pory byłem użytkownikiem z darmowym dostępem, to czy jeżeli wykupiłbym abonament w tej chwili, to w tym przypadku udałoby się odzyskać moje dane szybciej?? Zmieniłoby to coś?

Bo jestem w stanie przejść na płatny od zaraz jeśli to by coś gwarantowało...
Awatar użytkownika
smart-tree
Obsługa CBA
Posty: 705
Rejestracja: 09 paź 2015, 20:20:35
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Linux 1366x768

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: smart-tree »

Witam,
płatne strony to strony z kont Pro i VIP.
Zgłaszać nie trzeba, stopniowo przywrócimy wszystkie.
Niestety, nie wiemy, z winy którego użytkownika się to stało.
Właściciele kont Free będą mogli przywrócić swoje własne kopie zapasowe na tymczasowym serwerze.
Na wyłączonym serwerze działał też serwer SQL.
Strony informacyjnej z treścią w rodzaju - "Awaria techniczna - trwają prace naprawcze" na razie nie będzie.

Pozdrawiam,
Mira,
Obsługa CBA
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
Venite
Obsługa CBA
Posty: 3197
Rejestracja: 18 lut 2011, 08:01:57
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1440x900

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: Venite »

bc30se, poczekać aż postawimy nowy serwer - kopia Twojego konta też tam będzie, tyle, że konta FREE po prostu będą bez treści. Będzie natomiast można wrzucić swój backup w razie potrzeby. Proszę też o spokój, w razie potrzeby wszystko będziemy konsekwentnie wyjaśniać.
Kupno PRO/VIP w kwestii backupów Ci teraz nie pomoże niestety, bo kopie są robione od chwili, w której konto przełączy się na PRO/VIP. Kopie są najpóźniej sprzed tygodnia, a większość będzie pewnie jeszcze świeższych, bardziej aktualnych, bo są to kopie dopełnieniowe.
nian, smart-tree, juz odpowiedziała na Twoje pytanie :)
kojot9999, nie wiemy, ale z pewnością dowiemy się gdy zakończą skanowanie i ta osoba nie pozostanie bez odpowiedzialności - zarówno prawnej jak i naszej
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
bc30se
Posty: 48
Rejestracja: 26 lis 2015, 17:26:00
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows 1920x1200

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: bc30se »

POdajcie informacje kiedy ruszy ponownie ftp i sql... Czyli po tej wiadomości rozumię że, stawiacie nowy, wrzucacie tam dane z kont płatnych, będą tam też tymczasowe bazy darmowe do wczytania z kopii zapasowych, Policja skanuje serwer i wam oddaje, wtedy nadpisujecie dane dla kont darmowych czy już nic w tej sprawie nie drgnie?
Ostatnio zmieniony 25 sie 2016, 14:16:48 przez bc30se, łącznie zmieniany 3 razy.
freemo
Posty: 18
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:23:09
Płeć: Niewybrana
User Agent: Mozilla Windows 1536x960

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: freemo »

Czy to oznacza, że nie mieliście zrobionych backupów zawartości tego serwera skoro sugerujecie, że właściciele kont Free będą mogli przywrócić serwis z własnych kopii zapasowych?
Proszę - powiedzcie, że się mylę... :|
A czy chociaż wykonywaliście kopie zapasowe baz SQL-a?
Venite
Obsługa CBA
Posty: 3197
Rejestracja: 18 lut 2011, 08:01:57
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1440x900

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: Venite »

bc30se, dokładnie tak, jak mówisz. Jest to jednak 10 TB (terabajtów) to przeskanowania, co trochę zajmie. Niestety, możemy poruszyć niebo i ziemię, lecz nic to w tej chwili nie zmieni. Będziemy domagali się wyjaśnień dlaczego zostało to zrobione bez żadnego choćby ostrzeżenia.
freemo, kontom FREE nigdy nie dawaliśmy żadnej gwarancji na kopie zapasowe, co jest zawarte w naszej ofercie. Wasze dane są bezpieczne, wszystkie konta FREE powinny wrócić, lecz dopiero wtedy jak już otrzymamy z powrotem stary serwer, bo tam są ich dane.
Póki co klienci płatni, bo mają pełne kopie zapasowe, będą mieli przywrócone strony w trybie priorytetowym, gdyż płacą oni za usługę i mają prawo domagać się jak najszybszego przywrócenia ich stron, co też zostanie uczynione.
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
kojot9999
Posty: 10
Rejestracja: 18 lut 2015, 09:27:28
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Android 360x640

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: kojot9999 »

Wiadomo chociaż o jakie treści im chodzi? Może i my powinniśmy się bać? :lol:
bc30se
Posty: 48
Rejestracja: 26 lis 2015, 17:26:00
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows 1920x1200

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: bc30se »

To jest zrozumiałe, ale załóżmy, konta free.... oddawanie serwera będzie trwało miesiąc, jutro już będą czyste konta free do wrzucenia baz i danych, jak to będzie wyglądać jeżeli zajdzie taka sytuacja że te darmowe dane wrócą? nadpiszecie je do tych kont tymczasowych??? oddacie kopię bazy w pliku żebym zrobił z nią co chce? Czy bazy da się ze sobą jakoś z synchronizować? połączyć?
Kamilx
Posty: 11
Rejestracja: 19 kwie 2013, 17:58:05
Strona na CBA.pl: http://tvradiopodlasie.cba.pl
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1280x800
Kontakt:

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: Kamilx »

Jeżeli na tymczasowym serwerze umieszczę kopię strony (niestety niepełną, gdyż kilka podstron nie zdążyłem skopiować), to potem będzie możliwość powrotu danych ze starego serwera, mimo, że będzie umieszczona kopia (niepełna) tej strony na tymczasowym serwerze?
Zablokowany