[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Wszystkie informacje od administracji dla użytkowników na temat zmian, ewentualnych problemów itd.
johny3
Posty: 1
Rejestracja: 11 sie 2015, 22:06:45
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows 1920x1080

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: johny3 »

A posiadacie backupy stron, które miały wykupione PRO, powiedzmy, kilka miesięcy temu?
Venite
Obsługa CBA
Posty: 3197
Rejestracja: 18 lut 2011, 08:01:57
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1440x900

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: Venite »

johny3, przywrócimy wszystko, co tylko mamy. Nie możemy jednak tego obiecać a już tym bardziej, że backup będzie aktualny.
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
systemik
Posty: 4
Rejestracja: 01 wrz 2015, 16:55:43
Strona na CBA.pl: systemik.cba.pl
Lokalizacja: Wołów, DS, PL
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Linux 1280x1024
Kontakt:

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: systemik »

sakuw pisze: systemik,
pozwolę sobie odpowiedzieć 10 TB = 10 000 GB, 1 user =1 GB więc 10 000 kont
Wprawdzie w międzyczasie to sobie obliczyłem, ale po prostu czytając posty mnie trochę zdziwiło, że największy hosting aż tyle danych trzyma na paru serwerach. Wiem, że utrzymanie itp., ale miałem po prostu wrażenie, że CBA ma więcej serwerów, bo ten hosting jest właścicielem koło 70% darmowych kont (potem długo nic, potem dopiero onetowska Republika z dużą ilością starych stron, Interia też z eksponatami, pinowskie [regulamin forum: punkt 2.13] i polsatowskie Friko, z którym byłem kiedyś związany).
Venite pisze:systemik, nic nie stracisz. Wszystkie dane odzyskamy po skanowaniu serwera.
Serwerów mamy kilka, ale są podzielone na dwa główne. Mamy jednak backupy dla płatnych kont i już szykujemy serwer zastępczy. Wkrótce mamy nadzieję uda się go uruchomić i zacząć przywracanie kont.

Ad 3. to wymagałoby ingerencji w DNSy, a nie chcemy tego robić, bo utrudni to proces przywracania kont (zmiany w DNSach są dość "leniwe" i lepiej z tym po prostu nie szaleć).
Dzięki za informacje.
Grupa Systemik (systemik.cba.pl) - Polski producent wolnego oprogramowania
Suber (suber.cba.pl) - Taki Facebook, tyle że lepszy i z inteligentniejszymi ludźmi (anonimowy użytkownik Wykop.pl)
suber.cba.pl - #nowywymiarinternetu
adam_per
Posty: 112
Rejestracja: 19 cze 2009, 23:50:03
Strona na CBA.pl: http://www.niepelnosprawny.cba.pl/
Lokalizacja: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1366x768
Kontakt:

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: adam_per »

witam,
co do kont Free jak pisaliście "zostaną przywrócone domyślne" - co to znaczy "domyślnie"....
pozdrawiam
ap
niepełnosprawny http://niepelnosprawny.org; http://www.niepelnosprawny.cba.pl; forum reklamowe http://forumreklamowe.di4.pl
Venite
Obsługa CBA
Posty: 3197
Rejestracja: 18 lut 2011, 08:01:57
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1440x900

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: Venite »

adam_per, nie mamy backupów kont FREE, więc będą te konta uruchomione na zastępczym serwerze, lecz będą puste. I są wówczas dwa warianty tego, co się będzie z nimi dziać:
1) jeśli wgrasz w tym czasie na nie backup, to domyślnie ten backup po przywróceniu starego serwera, będzie na niego przekopiowany i uznany jako aktualna wersja strony (chyba, że będziesz chcieć inaczej - będzie do tego osobny wątek)
2) pozostawisz konto FREE puste na czas działania serwera zastępczego, wówczas domyślnie, gdy stary serwer wróci, uruchomimy wersję strony, która była na nim w momencie, gdy go zabrano
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
kojot9999
Posty: 10
Rejestracja: 18 lut 2015, 09:27:28
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Android 360x640

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: kojot9999 »

To teraz pozostaje oczekiwać na uruchomienie serwera zastępczego. Mam nadzieję że nastąpi to szybko. :P
snh
Posty: 2
Rejestracja: 15 maja 2015, 11:54:00
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows 1920x1080

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: snh »

EDIT dla kont FREE (14:53): ci, którzy wrzucą coś na swoje konto na zastępczy serwer, nie będą mieli odzyskanych domyślnie "starych" plików jak już wszystko wróci do normy (zostaną przeniesione aktualne dane z tymczasowego serwera na stary). Jednakże będzie taka możliwość na indywidualną prośbę, jeśli ktoś będzie jednak chciał zachować "stare" dane zamiast tych z serwera zastępczego - wystarczy, że do nas napiszecie, którą kopię mamy zostawić.
Gdzie pisać, że się chce stare dane?
Venite
Obsługa CBA
Posty: 3197
Rejestracja: 18 lut 2011, 08:01:57
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1440x900

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: Venite »

snh, w swoim czasie pojawi się odpowiedni, przypięty wątek na forum. Poinformujemy też wtedy o nim na Facebooku - tam możecie nas śledzić na bieżąco, jeśli forum nie jest dla Was przystępną formą szybkiego monitoringu sytuacji.

https://www.facebook.com/hostingcba/?fref=ts
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
simonpytel
Posty: 4
Rejestracja: 26 maja 2015, 15:03:35
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Android 360x640

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: simonpytel »

Ok a jutro rusza backupy pro? Wiem ze pisalo ze do 4 godzin, ale realistycznie trzeba myslec :)
Venite
Obsługa CBA
Posty: 3197
Rejestracja: 18 lut 2011, 08:01:57
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1440x900

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: Venite »

simonpytel, do 4h miał przybyć serwer, aktualnie już zajmuje się nim technik w serwerowni :)

Planujemy dokonfigurować serwer i wystartować kopiowanie backupów, migrację kont i generalne uruchomienie Waszych kont i powiązanych usług na noc. Po zapuszczeniu kopiowania, Wasze strony zaczną się stopniowo pojawiać na kontach, z kolei konta (w tym dla FREE) staną się w pełni funkcjonalne, z bazami danych itp.
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
pkzszach
Posty: 7
Rejestracja: 30 mar 2015, 20:08:32
Strona na CBA.pl: http://www.pkzszach.org.pl
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Mozilla Windows 1600x900

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: pkzszach »

Najpóźniej dzisiaj rano miało już wszystko działać (dla kont PRO i VIP). Niestety, nadal nic nie działa.
adammeteo
Posty: 3
Rejestracja: 31 gru 2014, 15:55:27
Płeć: Niewybrana
User Agent: Firefox Windows 1787x1005

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: adammeteo »

U mnie strona już działa ale nie mogę sie zalogować na serwer i nie wiem czy mam ustalić nowe hasło czy logowanie nie działa.
zemanpg
Posty: 7
Rejestracja: 04 sty 2015, 15:09:21
Płeć: Niewybrana
User Agent: Firefox Windows 1451x907

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: zemanpg »

barsmakosz
Posty: 1
Rejestracja: 30 wrz 2015, 18:05:05
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows 1920x1080

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: barsmakosz »

Dobrze że nie mam wszystkich stron u was, bo bym łapę lizał. Moim skromnym zdaniem jest to nie profesjonalne, że nie zabezpieczyliście się na taką ewentualność.
Wiadome jest że każdy zbok , wstawiając jakieś zakazane treści wybierze darmowy serwer. Nie wiem też czy zauważyliście fakt iż kupa waszych klientów wsadziła nie małe pieniądze aby stworzyć pliki strony, i zaufała wam wsadzając te pliki na wasze serwery. Nie wspominając że ów klienci zostali bez pracy (zleceń) Dziwie się że przy takiej technologi z jaką mamy dziś do czynienia, takie rzeczy mogą się wydarzyć.
astromario
Posty: 3
Rejestracja: 25 lip 2015, 22:06:50
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows 1600x900

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: astromario »

u mnie też nadal nic nie działa
Wyświetla mi się cos takiego:
Ta witryna jest nieosiągalna
Serwer www.astromario.y0.pl potrzebował zbyt wiele czasu na odpowiedź.
Zablokowany