[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Wszystkie informacje od administracji dla użytkowników na temat zmian, ewentualnych problemów itd.
bc30se
Posty: 48
Rejestracja: 26 lis 2015, 17:26:00
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows 1920x1200

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: bc30se »

Venite pisze: czy chcesz zatrzymać backup z nowego
... chyba chciałeś napisać ze starego.... bo ten tymczasowy to rozumiem że to ten "nowy"
historycznebzdury
Posty: 3
Rejestracja: 18 sie 2016, 18:07:25
Płeć: Niewybrana
User Agent: Opera Windows 1440x900

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: historycznebzdury »

Pytanie techniczne, może i lamerskie oraz głupie ale wolę się upewnić. Opłaciłem za 5zł konto PRO na miesiąc, kilka dni temu. Jak rozumiem w takim wypadku strona wróci i nie ma znaczenia czas na jaki się tą usługę wykupiło oraz kiedy?
zdenoslaw
Posty: 7
Rejestracja: 14 sty 2016, 12:05:10
Płeć: Niewybrana
User Agent: Firefox Windows 1680x1050

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: zdenoslaw »

chodzi mi tylko o bazę danych - niecałe 600 KB
ameners
Posty: 4
Rejestracja: 14 wrz 2015, 17:31:48
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows 1366x768

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: ameners »

Witam, prowadziłem bezpłatne usługi ezo na oprogramowaniu prestashop, rozumiem po wypowiedzi innych gdy Policja odda serwer to strona wróci bez żadnych problemów i ze wszystkimi danymi? konto było na FREE
Piszę dla pewności. :oops:
Ostatnio zmieniony 25 sie 2016, 17:04:32 przez ameners, łącznie zmieniany 2 razy.
Venite
Obsługa CBA
Posty: 3197
Rejestracja: 18 lut 2011, 08:01:57
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1440x900

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: Venite »

bc30se, słuszna uwaga, poprawiłem ;)
historycznebzdury, podaj mi adres strony na PW.
ameners, tak.
zdenoslaw, możesz napisać taką prośbę na obsluga(malpa)cba.pl gdy już wszystko wróci do normy, myślę, że będzie się dało.
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
ameners
Posty: 4
Rejestracja: 14 wrz 2015, 17:31:48
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows 1366x768

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: ameners »

dziękuje za pomoc! pozdrawiam
gruby1993
Posty: 11
Rejestracja: 07 paź 2014, 23:12:58
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Android 1024x600

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: gruby1993 »

Nie podoba mi sie to , ze tych ktorzy placa za fora traktuje sie lepiej od tych ktorzy maja darmowe fora.
Na kazdym forum zarabiacie, dlatego darmowe powinny byc tak samo szybko czynne jak platne.
gerwazy2010
Posty: 2
Rejestracja: 28 lip 2016, 07:49:47
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows 1280x1024

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: gerwazy2010 »

Hmm. jak to jest? u mnie wszystkie strony działają /www, bazy,poczta/ - konto VIP - to jakiś inny serwer czy jak ?
kojot9999
Posty: 10
Rejestracja: 18 lut 2015, 09:27:28
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Android 360x640

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: kojot9999 »

gruby1993 pisze: Nie podoba mi sie to , ze tych ktorzy placa za fora traktuje sie lepiej od tych ktorzy maja darmowe fora.
Na kazdym forum zarabiacie, dlatego darmowe powinny byc tak samo szybko czynne jak platne.
Wybacz żeby użytkownik który płaci był traktowany tak samo jak ten co nie płaci. Specjalnie opłacamy usługę hostingu by zyskać na wyglądzie i pełnym wsparciu że strony administracji.

PS. Jakie są informacje o postępie prac nad tymczasowym serwerem?
Venite
Obsługa CBA
Posty: 3197
Rejestracja: 18 lut 2011, 08:01:57
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1440x900

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: Venite »

gruby1993, konta PRO/VIP płacą statystycznie więcej, niż przynosi przychód z reklam (naprawdę, nie są to duże sumy), a pojemność i wydajność serwerów jest ograniczona. Nierealne technicznie byłoby backupowanie wszystkiego. Jest to też uwzględione w naszej ofercie. Pod względem działania nie jesteście traktowani gorzej; klienci PRO i VIP po prostu płacą za dodatkowe parametry i opiekę, mają to "w cenie".

gerwazy2010, tak, jeśli Twoja strona działa, to jesteś na drugim serwerze.

kojot9999, spokojnie, nie trzeba się denerwować. Co do postępu nad pracami - gdy tylko coś więcej będziemy wiedzieć, będziemy Was tu informować i edytować główny post.
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
kojot9999
Posty: 10
Rejestracja: 18 lut 2015, 09:27:28
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Android 360x640

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: kojot9999 »

Droga administracjo znalazłem właśnie http://www.telix.pl/artykul/wildfire-ra ... 75402.html tak sobie myślę że możliwe że i wasz serwer zajumali
Venite
Obsługa CBA
Posty: 3197
Rejestracja: 18 lut 2011, 08:01:57
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1440x900

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: Venite »

kojot9999, możliwe (wiele serwerów zostało w ostatnim czasie tak "zwiniętych"), ale to są tylko przypuszczenia. Będziemy się orientować w tej sprawie.
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
systemik
Posty: 4
Rejestracja: 01 wrz 2015, 16:55:43
Strona na CBA.pl: systemik.cba.pl
Lokalizacja: Wołów, DS, PL
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Linux 1280x1024
Kontakt:

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: systemik »

Z jednej strony mogę poczekać (właśnie wróciłem po tygodniu), ale nie mogę sobie darować, żem z tydzień temu backupa nie zrobił - mam nauczkę na przyszłość. O ile o stronę z oprogramowaniem się nie boję, bo było tylko parę plików zip i php (niemal wszystkie appki były mojej produkcji - tylko jedna była polskim tłumaczeniem zagranicznej aplikacji, która była open-source z adnotacją o pierwszym autorze), to już utrata portalu społecznościowego... Mam nadzieję, że mój serwis społecznościowy nie skończy jak pierwszy - hostowany na Socjum, tyle że gdyby teraz zdech, to już w ogóle bym sobie nie darował.
PS.
1. Wiecie może, jaki serwis (a jeśli wiecie, to podpowiecie)? Bo teraz nagle 90% forów może zostać skasowanych bez pytania, bo na większości (czytaj: niemal wszystkich) z nich panuje język, którego co najwyżej byśmy używali pod blokiem, a dodatkowo zwykle dodaje się też linki do "pysznych" treści (po które pewnie bagiety przyleciały).
2. Zdradzicie, ile macie serwerów? Bo mam wrażenie, że dzisiaj pół hostingu poszło z dymem.
3. Może by tak umieścić info na "wyłączonych" stronach z linkiem do tematu?
Pozdrawiam.
Grupa Systemik (systemik.cba.pl) - Polski producent wolnego oprogramowania
Suber (suber.cba.pl) - Taki Facebook, tyle że lepszy i z inteligentniejszymi ludźmi (anonimowy użytkownik Wykop.pl)
suber.cba.pl - #nowywymiarinternetu
sakuw
Posty: 9
Rejestracja: 17 mar 2016, 17:54:34
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows 1440x900

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: sakuw »

systemik,
pozwolę sobie odpowiedzieć 10 TB = 10 000 GB, 1 user =1 GB więc 10 000 kont
Venite
Obsługa CBA
Posty: 3197
Rejestracja: 18 lut 2011, 08:01:57
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1440x900

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: Venite »

systemik, nic nie stracisz. Wszystkie dane odzyskamy po skanowaniu serwera.
Serwerów mamy kilka, ale są podzielone na dwa główne. Mamy jednak backupy dla płatnych kont i już szykujemy serwer zastępczy. Wkrótce mamy nadzieję uda się go uruchomić i zacząć przywracanie kont.

Ad 3. to wymagałoby ingerencji w DNSy, a nie chcemy tego robić, bo utrudni to proces przywracania kont (zmiany w DNSach są dość "leniwe" i lepiej z tym po prostu nie szaleć).
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
Zablokowany