[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Wszystkie informacje od administracji dla użytkowników na temat zmian, ewentualnych problemów itd.
kojot9999
Posty: 10
Rejestracja: 18 lut 2015, 09:27:28
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Android 360x640

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: kojot9999 »

O ile Policja sama nie wyczyści dysku.. Z drugie strony to Głupie że o niczym nie powiadomili administracji hostingu.
Mam tylko nadzieję że jak przywrocicie treści to i tego serwera Policja nie zabierze.? Z drugiej strony treści musiały być naprawdę nielegalne skoro postanowili zabrać cały serwer. Słabo to wszystko jest zorganizowane.
Venite
Obsługa CBA
Posty: 3197
Rejestracja: 18 lut 2011, 08:01:57
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1440x900

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: Venite »

kojot9999, prawdopodobnie nagonka na tzw. ransomware. Antywirus skanuje serwer na bieżąco, ale zanim dojdzie z jednego końca na drugi, to już może wówczas być problem jak ktoś w międzyczasie, zanim do niej dojdzie, założy stronę z takim oprogramowaniem. Dowiemy się wszystkiego prawdopodobnie po oddaniu serwera.
Będziemy dochodzić swoich praw, bo nie powinno być tak, że zabiera się serwer nagle bez żadnego powiadomienia, z powodu jednej strony. Też tego nie rozumiemy. Dane nie zostaną wymazane, kontaktowaliśmy się już z tym komisariatem i przedstawiliśmy sytuację.

Co do zabrania i tego serwera - raczej nie, bo potrzebują pewnie tylko materiału dowodowego, który nawet w razie kopii tutaj i tak już będą mieli. Pewnie też powiadomią nas o tym koncie żebyśmy od razu mogli je zablokować i usunąć

bc30se, Kamilx, ci, którzy wrzucą coś na swoje konto na zastępczy serwer, nie będą mieli odzyskanych domyślnie "starych" plików jak już wszystko wróci do normy (zostaną przeniesione aktualne dane z tymczasowego serwera na stary). Jednakże będzie taka możliwość na indywidualną prośbę, jeśli ktoś będzie jednak chciał zachować "stare" dane zamiast tych z serwera zastępczego - wystarczy, że do nas napiszesz, którą kopię mamy Ci zostawić.

Ci, którzy na konta FREE nie wrzucą nic (będą czekali aż dane będą przywrócone), będą mieli domyślnie przywrócone dane ze starego serwera.

Mam nadzieję, że wyjaśniłem to w miarę zrozumiale, w razie potrzeby sprostuję.
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
freemo
Posty: 18
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:23:09
Płeć: Niewybrana
User Agent: Mozilla Windows 1536x960

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: freemo »

Zawartość strony www to nie problem. Pewnie każdy taką kopie posiada. ponieważ są to statyczne dane. Natomiast utrata bazy SQL niestety jest bardzo bolesna ponieważ w oparciu o nią pracują fora, może sklepy i inne serwisy. Przez szacunek do administracji zachowam powściągliwość w słowach, aby nie podgrzewać atmosfery pomimo tego, że "kontom FREE nigdy nie dawaliście gwarancji". To jest całkowita prawda lecz z jakichś przyczyn jestem jednak na cba.pl, a nie gdzie indziej - a jedną z nich jest zaufanie do hostingu. Przełykam z trudem tą kluchę, którą otrzymałem. Wiem już natomiast jedno - po dokładnie takiej samej w skutkach awarii z X 2014 r. gdy z trudem udało się odzyskać dane z uszkodzonego serwera, tym razem trudno mi zrozumieć dlaczego zabrakło backupu przynajmniej baz danych serwera SQL.
Opierając się na Waszych informacjach stwierdzam jedno - u mnie awaria oznacza brak możliwości przywrócenia do życia forum do czasu, aż zwrócą Wam serwer.
Obyście tylko przypadkiem nie przywrócili felernego kontentu, bo drugi serwer podzieli los pierwszego.
Venite
Obsługa CBA
Posty: 3197
Rejestracja: 18 lut 2011, 08:01:57
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1440x900

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: Venite »

freemo, nie podzieli, ponieważ serwer został zabrany najprawdopodobniej celem zebrania materiału dowodowego. W przypadku kont FREE pełna odpowiedzialność za kopie zapasowe spoczywa na użytkownikach i są oni świadomi tego ryzyka, oczywiście sprawa jest inna dla kont PRO lub VIP. Dysk twardy niestety ma ograniczoną pojemność, stąd nierealne jest robienie kopii zapasowej absolutnie wszystkim kontom. Pobranie bazy w pliku SQL zajmuje dosłownie dwie minuty - a dopiero wtedy kopia zapasowa strony jest kompletna.

Rozumiemy natomiast rozgoryczenie, lecz tym razem nie jest to niestety awaria. Nie mogliśmy się na to w żaden sposób przygotować. W przypadku policji, mimo najszczerszych chęci, po prostu nie ma negocjacji.
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
freemo
Posty: 18
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:23:09
Płeć: Niewybrana
User Agent: Mozilla Windows 1536x960

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: freemo »

OK. Dziękuję za wyjaśnienie. Przez wzgląd na zaistniałą sytuację nie będę dawać odporu na kolejne usłyszane argumenty. Czekam na rozwój wydarzeń. Jeśli można prosić, to powiadomcie kiedy nowy serwer stanie i będzie można go zapełnić treścią. Pozdrawiam!
Venite
Obsługa CBA
Posty: 3197
Rejestracja: 18 lut 2011, 08:01:57
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1440x900

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: Venite »

freemo, obiecujemy zrobić to niezwłocznie i bardzo dziękujemy za wyrozumiałość.
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
Awatar użytkownika
Saluto
Posty: 19
Rejestracja: 24 cze 2014, 13:02:02
Strona na CBA.pl: http://fajna-ferajna.cba.pl/index.php
Lokalizacja: Kujawy
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows 1920x1080

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: Saluto »

OJP. :roll: ...policaj holenderska równie głupia, jak wszędzie...heh - żeby dobrać się do jednego użytkownika lub strony,
to oni bezceremonialnie aresztują cały Serwer i szlus :shock: ...rozbój w biały dzień :!:
Awatar użytkownika
Kmf!p
Posty: 14
Rejestracja: 07 paź 2015, 14:31:30
Strona na CBA.pl: cs-on.cba.pl
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Chrome Windows 1024x768
Kontakt:

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: Kmf!p »

kurcze, a ja jak raz mialem wgrany od 2 dni ipb bez licki , pewnie ida po mnie :shock:
bc30se
Posty: 48
Rejestracja: 26 lis 2015, 17:26:00
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows 1920x1200

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: bc30se »

najgorsze jest to że miałem ustawioną kopię z automatu na forum, ale była zapisywana do pliku na serwerze... taką fizyczną na dysku ostatnią mam z 15 czerwca, kilka tam awarii małych było, liczyłem sie zawssze z tym że coś może na serwerze się wysypać, ale żeby mi zabrali bazę i forum wraz z kopiami które robiłem to już tego bym nie przewidział ..

Dobrze... ja chyba zdecyduje się odzyskać stronę na serwerze tymczasowym, o tym jeszcze pomyślę, czyli komu i kiedy mam zgłaszać czy chcę pozostać na aktualnej tymczasowej, czy wrzucić tą która jest na policji??

Czy jest szansa że w przeciągu kilku dni będziecie w stanie bliżej określić kiedy darmowe konta wrócą? bo na razie wiemy o kilku - nastu tygodniach?
Awatar użytkownika
smart-tree
Obsługa CBA
Posty: 705
Rejestracja: 09 paź 2015, 20:20:35
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Linux 1366x768

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: smart-tree »

kojot9999 pisze: Wiadomo chociaż o jakie treści im chodzi? Może i my powinniśmy się bać? :lol:
Serwer zabrała policja, więc wszystkie dane z pewnoscią są bezpieczne i w dobrych rękach ;) Przeczesują serwer tylko pod kątem tego, na co dostali polecenie. Reszta danych nie zostanie naruszona, a serwer zostanie oddany zaraz po skanowaniu - kontaktowaliśmy się z nimi.

Pozdrawiam,
Mira,
Obsługa CBA
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
bc30se
Posty: 48
Rejestracja: 26 lis 2015, 17:26:00
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows 1920x1200

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: bc30se »

NO to nie ma co panikować tylko czekać.... zaś jeśli oddadzą serwer jako taki to to jest normalna policja, bo w polsce po zabraniu komputera/serwera jako dowodu w sprawie nie ma szans na odzyskanie, po postępowaniu zostaje on zniszczony.
Venite
Obsługa CBA
Posty: 3197
Rejestracja: 18 lut 2011, 08:01:57
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1440x900

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: Venite »

bc30se pisze: Czy jest szansa że w przeciągu kilku dni będziecie w stanie bliżej określić kiedy darmowe konta wrócą? bo na razie wiemy o kilku - nastu tygodniach?
bc30se, postaramy się monitorować na bieżąco i informować gdy tylko będziemy coś wiedzieć.

Pewnie stworzymy osobny, przypięty wątek gdy przyjdzie na to czas, gdzie zainteresowani będą mogli poprosić o zatrzymanie "starego" contentu z serwera, zamiast nadpisania go nowym z tymczasowego.
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
bc30se
Posty: 48
Rejestracja: 26 lis 2015, 17:26:00
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows 1920x1200

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: bc30se »

Ja na spokojnie poczekam do końca następnego tygodnia i podejmę decyzję czy wskrzesić forum na tymczasowym serwerze, a nóż będziecie wiedzieli coś więcej, pewnie na pozycję google to nie wpłynie a ludziom też dobrze zrobi że forum znikło, póki się coś ma to się tego nie docenia :P :P :lol:
zdenoslaw
Posty: 7
Rejestracja: 14 sty 2016, 12:05:10
Płeć: Niewybrana
User Agent: Firefox Windows 1680x1050

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: zdenoslaw »

Venite pisze: EDIT dla kont FREE (14:53): ci, którzy wrzucą coś na swoje konto na zastępczy serwer, nie będą mieli odzyskanych domyślnie "starych" plików jak już wszystko wróci do normy (zostaną przeniesione aktualne dane z tymczasowego serwera na stary). Jednakże będzie taka możliwość na indywidualną prośbę, jeśli ktoś będzie jednak chciał zachować "stare" dane zamiast tych z serwera zastępczego - wystarczy, że do nas napiszecie, którą kopię mamy zostawić.

Ci, którzy na konta FREE nie wrzucą nic (będą czekali aż dane będą przywrócone), będą mieli domyślnie przywrócone dane ze starego serwera.

Dajmy na to że wrzucę na tymczasowy serwer backup, to przy powrocie tego zarekwirowanego będę mógł mieć przeniesione dane z tymczasowego ale też otrzymać na maila kopię 'starej' bazy danych?
Venite
Obsługa CBA
Posty: 3197
Rejestracja: 18 lut 2011, 08:01:57
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Płeć: Mężczyzna
User Agent: Firefox Windows 1440x900

[25.08.16] Niedostępność jednego z naszych serwerów - oświadczenie

Post autor: Venite »

zdenoslaw, chodziło mi o to, że raczej będziesz mieć wybór, czy chcesz zatrzymać backup ze starego, czy preferujesz kopię z tymczasowego serwera. Ciężko będzie wysłać Ci to mailem, bo zazwyczaj kopie trochę zajmują ;)
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
Zablokowany