wycentrowanie poziome i pionowe

Wszystko związane ze skryptami JS, DHTML itd.
goku
Posty: 1
Rejestracja: 25 wrz 2010, 11:47:04
Strona na CBA.pl: grzegorzgoku.cba.pl
Płeć: Niewybrana
User Agent: Firefox Windows 1680x1050

wycentrowanie poziome i pionowe

Post autor: goku »

Witam wszystkich.

Jestem zielony jesli chodzi o JS, natomiast pisze stronki w ActionScript 3. Mam duzy problem z wycentrowaniem strony w AS3 :/ Oczywiscie da sie napisac kod, ktory ustawia poszczegolne obiekty biorac pod uwage aktualny rozmiar strony, jednak trzeba wtedy publikowac projekt z dopasowaniem 100% (zeby to dzialalo). Publikacja z dopasowaniem w 100% wiaze sie jednak z 1 powazxna wada:/ mianowicie jesli cos jest wieksze niz wielkosc okna przegladarki, zostaje wysrodkowane i oczywiscie nie ma scrollbarow do przesowania okienka:/ Szukalem juz wszedzie jak zrobic to w AS3.0 zeby wsio smigalo i zeby byly dostepne scrollbary jednak na prozno:/

W AS3.0 moge wrzucac kod ktory uruchamia funkcje napisane w JS. wpadlem na pomysl zeby napisac w JS funkcje window.open z parametrem scrollbars = 1; niestety to nie przynioslo rezultatu (nie pojawily sie scroll bary pewnie dlatego ze skoro daje dopasowanie 100% to teoretycznie nic nie wystaje poza okno przegladarki:> (mimo ze zdjecia sa poprzycinane)). Kiedy opublikuje mojego flasha z ustawieniami dokladne dopasowanie wsio jest ok ale nic nie jest wycentrowane tylko z lewej strony ekranu (oczywiscie moge ustawic zeby byl;o np 100 pixeli od lewej krawedzi ale wiadomo ze wsio zalezy od rozdzielczosci monitora:>).

Moje pytanie brzmi: W jaki sposob napisac w JS funkcje, ktora centrowalaby strone w pionie i w poziomie (to juz by mi wieeele pomoglo) i czy jest mozliwe centrowanie poszczegolnych obiektow z flasha. Dodam ze we flashu latwo uruchomic kod JS wystarczy napisac:

Kod: Zaznacz cały

ExternalInterface.call("otworz", "ladowaniewielu.html", "glowna", parametry); 
"otworz" - nazwa funkcji w JS;