Wera, napisze możliwie jak najprościej :
Na CBA.PL, jeśli nie masz, kliknij w "założ konto". Tam masz dwa pola, w jednym wpisujesz adres strony bez żadnej końcówki, przykładowo "mojastrona", w drugim polu masz do wyboru trzy końcówki:
- cba.pl - dla adresu mojastrona.cba.pl,
- c0.pl - analogicznie, dla mojastrona.c0.pl,
- y0.pl - również analogicznie do powyższych.
Czwartą opcją jest wpisanie własnej domeny, np mojastrona.pl, ale nie sądzę żebyś miała wykupioną, więc to zostaw. Po wybraniu końcówki i nazwy strony wypełniasz formularz i zakładasz konto.
Jeżeli masz stronę gotową, teoretycznie reszta to banał - wystarczy wrzucić stronę na serwer FTP. Jeżeli nie wiesz o co chodzi, pisze dalej - powinnaś zrozumieć, nie jest to trudne.
Jeżeli używasz programu typu TotalCommander, musisz podać odpowiednie dane. Oto one:
Wchodzisz w zakładkę "polecenia", potem "FTP łączenie". Tam podajesz nazwy:
Adres serwera: cba.pl,
Nazwa użytkownika:
admin@mojastrona.cba.pl (oczywiście "mojastrona" zastąp nazwą swojej strony, a końcówkę cba.pl zostaw jeśli taką wybrałas a jeśli nie to zmien),
Hasło: takie jak przy logowaniu do konta.
Jeśli wszystko zrobiłaś ok, połączysz się z Twoim serwerem. Tam masz kilka plików, typu "errors", .ftpquota, itd. Ich nie ruszaj. W drugim oknie otwórz folder ze stroną na Twoim komputerze, zaznacz wszystkie pliki do wysłania i wciśnij klawisz F5. To spowoduje wysyłanie - poczekaj i tyle. Gotowe. Ewentualnie przy jakimś błędzie wysyłania, wyslij jeszcze raz pliki z opcja "pomin wszystkie", jeśli program zapyta.
Jeżeli nie masz programu typu TC, wejdz na
http://cba.pl/panel/tools/filemanager . Tam podaj dane, które pokazałem wyżej i też zalogujesz się na FTP. Tak samo, wybierasz przycisk wyslij, wybierasz pliki i wysyłasz na serwer. To tyle z mojej strony.
Jeśli dalej nie rozumiesz, za kilka dni, jeśli admini pozwolą, zrobię w Faq tutorial krok po kroku z obrazkami, dodam wtedy link.
Pzdr.
