Problem z konfiguracją programu pocztowego

Zgłaszanie problemów dotyczących hostingu CBA.PL (www, ftp, poczta, panel itp.).
sukhoi191
Posty: 2
Rejestracja: 15 lut 2013, 18:54:58
Strona na CBA.pl: http://bzielinski.pl/
Płeć: Niewybrana
User Agent: Firefox Windows

Problem z konfiguracją programu pocztowego

Post autor: sukhoi191 »

Witam!

Na wstępie zaznaczę, że jestem po całej masie poszukiwań, zarówno na tym forum, jak i poza nim - nie udało mi się znaleźć rozwiązania.
Przechodząc do rzeczy, korzystam z Thunderbirda i chcę skonfigurować w nim konto pocztowe z cba.pl. Domena została kupiona w serwisie home.pl, serwery DNS oczywiście od dawna są odpowiednio ustawione na ns1/ns2.cba.pl. Po automatycznym wykryciu ustawień w Thunderbirdzie zmieniam serwery na mail.cba.pl, a porty odpowiednio: dla IMAP - 143, SMTP - 587. SSL dla IMAP jest domyślnie ustawiony na STARTTLS, a SMTP nie jest szyfrowane. Jako uwierzytelnianie w obu daję szyfrowane hasło (w SMTP próbowałem dać normalne hasło, jednak nic to nie zmieniło). Po zatwierdzeniu tych ustawień program krzyczy: "Nazwa użytkownika lub hasło niepoprawne". Sęk w tym, że zarówno adres, jak i hasło niewątpliwie są w porządku, bez problemu loguję się dzięki nim za pomocą RoundCube. Mimo to tworzę konto i przy próbie odbioru wiadomości program staje na "sprawdzaniu możliwości serwera pocztowego", a w konsoli błędów otrzymuję:
Czas: 2015-02-28 22:51:13
Błąd: Podczas łączenia z serwerem mail.cba.pl:143 wystąpił błąd.

SSL otrzymał rekord przekraczający największą dozwoloną długość.

(Kod błędu: ssl_error_rx_record_too_long)
Co ciekawe, udało mi się wysłać wiadomość ze skonfigurowanego w ten sposób konta, jednak odbiór pozostaje niemożliwy.

Czego już próbowałem, bezskutecznie zresztą:
  • wyłączenia używania proxy w Thunderbirdzie,
  • zmiany portu IMAP na standardowy port dla IMAPS, tj. 993,
  • skorzystania z POP3 zamiast IMAP,
  • konfiguracji za pomocą innego programu pocztowego (Mailbird),
  • stworzenia innego konta pocztowego na tej samej domenie i próba zalogowania na nie.
Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek sugestie. RoundCube jest w porządku, ale jednak wygodniej korzystać z klienta pocztowego, bez konieczności ręcznego sprawdzania co jakiś czas, czy nie dostaliśmy wiadomości :)

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2015, 11:01:39 przez sukhoi191, łącznie zmieniany 1 raz.
rkd77
Admin CBA
Posty: 4170
Rejestracja: 24 maja 2009, 16:45:21
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Linux 1024x768

Re: Problem z konfiguracją programu pocztowego

Post autor: rkd77 »

Ludzie, nie podawajcie swoich adresów mailowych, bo was spam zaleje.

Ustaw mail.cba.pl pop3 na porcie 110, bez SSL, STARTSSL i innych. Autentykacja AUTH-CRAM MD5.
Podobnie dla poczty. mail.cba.pl , port 587, AUTH-CRAM MD5.
Czy wiesz, że:
  • W Panelu CBA w sekcji "wsparcie" jest dedykowany system ticketów (obsługi technicznej)
  • Odpowiadamy na Forum oraz na adres mailowy obsluga(malpa)cba.pl
  • Jesteśmy również na Facebooku! Znajdź nas na facebook.com/hostingcba | cba.pl
W czym jeszcze możemy pomóc?
sukhoi191
Posty: 2
Rejestracja: 15 lut 2013, 18:54:58
Strona na CBA.pl: http://bzielinski.pl/
Płeć: Niewybrana
User Agent: Chrome Windows 1366x768

Re: Problem z konfiguracją programu pocztowego

Post autor: sukhoi191 »

Fakt, dość nierozsądnie zrobiłem, wrzucając adres, już go wywaliłem.
Dzięki za odpowiedź, to rozwiązało problem.
ODPOWIEDZ