Na wstępie zaznaczę, że jestem po całej masie poszukiwań, zarówno na tym forum, jak i poza nim - nie udało mi się znaleźć rozwiązania.
Przechodząc do rzeczy, korzystam z Thunderbirda i chcę skonfigurować w nim konto pocztowe z cba.pl. Domena została kupiona w serwisie home.pl, serwery DNS oczywiście od dawna są odpowiednio ustawione na ns1/ns2.cba.pl. Po automatycznym wykryciu ustawień w Thunderbirdzie zmieniam serwery na mail.cba.pl, a porty odpowiednio: dla IMAP - 143, SMTP - 587. SSL dla IMAP jest domyślnie ustawiony na STARTTLS, a SMTP nie jest szyfrowane. Jako uwierzytelnianie w obu daję szyfrowane hasło (w SMTP próbowałem dać normalne hasło, jednak nic to nie zmieniło). Po zatwierdzeniu tych ustawień program krzyczy: "Nazwa użytkownika lub hasło niepoprawne". Sęk w tym, że zarówno adres, jak i hasło niewątpliwie są w porządku, bez problemu loguję się dzięki nim za pomocą RoundCube. Mimo to tworzę konto i przy próbie odbioru wiadomości program staje na "sprawdzaniu możliwości serwera pocztowego", a w konsoli błędów otrzymuję:
Co ciekawe, udało mi się wysłać wiadomość ze skonfigurowanego w ten sposób konta, jednak odbiór pozostaje niemożliwy.Czas: 2015-02-28 22:51:13
Błąd: Podczas łączenia z serwerem mail.cba.pl:143 wystąpił błąd.
SSL otrzymał rekord przekraczający największą dozwoloną długość.
(Kod błędu: ssl_error_rx_record_too_long)
Czego już próbowałem, bezskutecznie zresztą:
- wyłączenia używania proxy w Thunderbirdzie,
- zmiany portu IMAP na standardowy port dla IMAPS, tj. 993,
- skorzystania z POP3 zamiast IMAP,
- konfiguracji za pomocą innego programu pocztowego (Mailbird),
- stworzenia innego konta pocztowego na tej samej domenie i próba zalogowania na nie.
Pozdrawiam.